Z ustavujícího jednání zastupitelstva města Kosmonosy (6.11.2014)

Čtvrtek, 06 Listopad 2014 20:34 David Odnoha
Tisk

jmŠestnáct v říjnu zvolených zastupitelů (omluven byl MUDr. J. Čepelík) a na třicet až čtyřicet občanů města se sešlo ve čtvrtek 6. listopadu v 18 hodin v zrcadlovém sále kosmonoského zámku. Na programu byla volba starosty, místostarosty a radních, stejně jako předsedů výborů zastupitelstva. Spousta věcí již byla dohodnuta předem, ale o pár zajímavých okamžiků přesto nebyla nouze. Ještě před začátkem jednání si ale návštěvníci jednání museli sehnat židle - v sále jich bylo připraveno asi jen dvacet. Zastupitelé a zastupitelky přišli oblečeni dle důležitosti a vážnosti situace, jedinou výjimkou byl zastupitel E.Masarčík - tentokrát ale aspoň neměl kraťasy. Jednání trvalo necelou hodinu.

Zastupitelé nejdříve složili slib; někteří se žvýkačkou v ústech, ale i to platí. Pak se upravoval program (škrtly se volby členů výborů a na návrh zastupitele P. Janečka se doplnila volba předsedy Výboru pro školství, kulturu a sport). Do návrhové komise byli zvolení zastupitelé Boubín, Heršic a Masarčík, zápis ověří zastupitelé Křížková a Blecha.

Zastupitelé odhlasovali, že funkce starosty i místostarosty budou dlouhodobě uvolněné. Dle programu byl nejprve volen starosta města, na návrh J. Svárovského veřejnou volbou. Starostou se na návrh PharmDr. Eduarda Masarčíka stal lídr kandidátky ANO 2011 ing. Jiří Müller, který hned po svém zvolení převzal vedení tohoto ustavujícího zastupitelstva. O slovo se poté přihlásil zastupitel Josef Svárovský (KSČM), který upozornil, že dle zveřejněné dohody v radě nebude žena a většinu v ní budou mít podnikatelé, proto čemuž se ohradil budoucí radní P. Janeček.

Za pár minut byl zvolen (opět na návrh E. Masarčíka) místostarosta, kterým se dle dohody koaličních stran stal zastupitel Martin Macoun (čtyřka kandidátky Občanů pro Kosmonosy). Pak se volili radní. Těmi se stali lídr kandidátky Občané pro město (OPK) PharmDr. Eduard Masarčík (navrhl P. Janeček), lídr kandidátky ODS/TOP09/NK ing. Pavel Janeček (navržen M. Petrášem) a trojka stejné kandidátky Mgr. Petr Boubín (navrhl E.Masarčík).

Pak zastupitelé dohodli, že zřídí čtyři poradní orgány - výbory, a že každý bude mít pět členů. Dva ze zákona vzniknout musely- kontrolní a finanční. Předsedou kontrolního výboru byl na návrh Bc. Jany Křížkové zvolen opoziční zastupitel Josef Svárovský. Překvapivě všemi hlasy, kromě svého. Předseda finančního výboru zvolen nebyl. Koalicí byl na tuto funkci navržen zastupitel za OPK Mudr. Josef Čepelík, který se ale jednání neúčastnil. Na tento fakt upozornil zastupitel M. Vaněk a dotázal se, zda navržený o této nominaci ví. E. Masarčík uvedl, že má Čepelíkův ústní souhlas s touto nominací. Zastupitelka Křížková pak navrhla, aby se volba předsedy FV uskutečnila až na prvním řádném jednání zastupitelstva. Tento  návrh byl přijat. Bez problémů byla také schválena nominace Mgr. Milana Petráše na předsedu Výboru pro školství, kulturu a sport.

Bez potíží ale neproběhla volba předsedy osadního výboru Horní Stakory. Ve Stakorách se dohodlo, že by předsedou osadního výboru měl být zastupitel za koalici KDU-ČSL/SZ ing. Karel Blecha. Toho navrhl zastupitel Miroslav Štěpánek. Zastupitelka Jana Křížková navrhla bývalou zastupitelku Věru Baborákovou, která letos zůstala těsně za branou zastupitelstva. K. Blecha dostatek hlasů nezískal, předsedkyní osadního výboru Horní Stakory se stala paní Věra Baboráková.

Poté byly ještě jmenovány dvě zastupitelky, které budou oddávat novomanžele. M. Pekařová navrhla sebe s tím, že si ji jistí budoucí manželé vyžádali; své služby pak nabídla i radní J. Křížková. Kromě starosty a místostarosty, kteří tuto roli plní ze zákona, si tak budoucí novomanželé mohou vyžádat právě zastupitelku Mgr. Pekařovou a zastupitelku Bc. Janu Křížkovou.

Pak byla odstartována diskuze. Zastupitel Miroslav Štěpánek (ČSSD) vystoupil proti porušení dohody o obsazení funkce předsedy osadního výboru Horních Stakor, kde byla dohodnuta kandidatura K. Blechy. Dále pak upozornil na fakt, že i ve vedení finančního výboru by měl být zástupce opozice, nikoliv koalice - pak se dají těžko dělat objektivní kontroly hospodaření města. Na to zareagoval zastupitel Petr Boubín slovy, že i v minulém zastupitelstvu, které vedlo ČSSD, byl předsedou finančního výboru člen ČSSD - doc. Horák.

Závěrečné slovo patřilo novému starostovi. Ten nejdříve děkoval, pak slíbil, že vládnoucí koalice i on sám udělají vše proto, aby se městu dařilo lépe a posunulo se dopředu, a na úplný závěr oznámil, že nové vedení města občany, kteří ve všech úrovních politiky vidí zlodějnu, přesvědčí, že tomu tak být nemusí a že všichni nekradou.

Spousta občanů města z jednání moc neměla. Zastupitelé seděli zády k lidem, a co se mluveného slova týká, v zrcadlovém sále je mizerná akustika, a když se  tomu navíc někteří hovořící zastupitelé ani neotočí tváří k lidem, a někteří si ani nestoupnou, moc toho slyšet není. Tedy téměř nic. Na řádném jednání zastupitelstva ve zbrojnici to bude (v prosinci?) lepší.

Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript (s výrazným přispěním Miroslava Suchého)

12 Veselý anonym Bizon napsal(a) v Čtvrtek, 13 Listopad 2014 11:00
Zapomněl jste se zmínit i o veselých anonymech, p. docente Horáku. I když bychom měli poskytnout 100 dní hájení zastupitelům, a to i těm, co se tu rozkoukávají už hezkou řadu let a volebních období, přesto si myslím, že byste měl co nejdříve zveřejnit své informace ke sportovní hale a také o tom, jak se nakupoval kdysi nábytek do mateřské školky. Myslím, že tu napomůže i rozkoukávání nových zastupitelů.

Dále : bylo někde zveřejněno, že se budou kácet stromy ve 3. části hřbitova? Dávám k úvaze : pokud někde stromy svými kořeny nadzvedávají základy zdí plotů, nebylo by možné zachránit stromy "finskou objížďkou"? To znamená místo skolení krásné lípy zbourat zeď a místo ní udělat plot tvaru "U" kolem lípy z kovových profilů bez pásového základu. Tento plot by byl ukotven jenom ve 4 bodech na 4 sloupcích se ztraceným bedněním z betonové kanalizační roury. Tento postup by se mohl používat i v dalších případech.
11 L Horák napsal(a) v Středa, 12 Listopad 2014 10:38
Dost dobře nechápu tu bouři ve sklenici vody. Samozřejmě, že někdo přišel o dobře placený post. Něčí ambice nebyly naplněny. Ale to je prostě rub mince, mince jménem demokracie. Smutná je spíš řada anonymních přispěvatelů na tyto stránky. To se bojí podepsat ?!
Uvidíme jak si nová rada povede a jak bude komunikovat nejen se zastupiteli. Jedním z prvých testů bude studie na stavbu haly pod prasečákem.
K ní se ještě vrátím.
Nazarová napsal(a) v Čtvrtek, 13 Listopad 2014 11:51
Pokud vím, do bývalé sokolovný v mimoškolní době chodí cvičit jen mažoretky, stolní tenisté, odbíjenkáři, plážoví pinkači a to je vše. Jako správná pamětnice vám opět vnutím vzpomínku na doby mého dětství a mládí (to už je dávno....) kdy sokoloívna praskala ve švech a cvičilo najednou pět družsten po 10 - 12 cvičencích od pondělí až do čtvrtka na různém nářadí.l ) Doba se mění a s ní i zájmy lidí. Dnes se upřednostňuje individuální cvičení ve fitku, nebo pasivní sporty u televize. Ale i dnes, kdy do všeho mluví hygienik, může v sokolovně cvičit najednou asi třicet dětí, pokud se to nějak nezměnilo. Skutečně nevím, proč by si Kosmonosy se 4 000 obyvateli měly uvazovat na krk dalšího žrouta peněz, když ještě není dokončena škola v zámku. Znovu připomínám naléhavou potřebu nových učeben, pro které v zámku místo je, jen se to musí dokončit.
Řekla bych, aby se udělala anketa s otázkou, zda sii občané přejí buď dokončit školu a zámek, nebo postavit fotbalistům sportovní halu, nebo koupit bývalý špitál na muzeum. Jenže lidi jsou neteční a stejně by jich odpovědělo jen pár.
občan napsal(a) v Čtvrtek, 13 Listopad 2014 08:42
Myslí,že jsou důležitější věci v Kosmonosech,kolik %lidí zde sportuje?
 
10 Marek Provazník napsal(a) v Pondělí, 10 Listopad 2014 22:28
Po přečtení komentářů je zřejmé, že někdo, kdo ačkoliv uspěl ve volbách, nedostal to, co (pravděpodobně) chtěl. Pokud to promyslím ad absurdum, svojí uraženost by nikdo neměl krýt za něčím (nesprávným) jménem a něčích činech, na nichž se dozajista nepodílel sám. Nikdo z občanů nemůže za "politickou" válku lokální úrovně a proto není na místě házet na sebe navzájem špínu, která á propos není založena na pravdě. Upřímně, také bych byl naštvaný, kdybych, ačkoliv jsem dostal dostatek hlasů, byl tak trošku "mimo hru". Ovšem nikdy bych svojí nezáviděníhodnou situaci neřešil zbabělými kroky a nečekal na poplácání od utěšujících kamarádů ve stylu "tak se s tím smiř a neřeš to, takovej je život".
kuku napsal(a) v Pondělí, 10 Listopad 2014 22:26
a co kdybyste už všichni přestali s těmi výlevy a nechali nové zastupitele, aby se rozkoukali a začali pracovat . Dejte jim těch 100 dní hájení. Kritizovat umí každý , hlavně ten co nic nedělá.
Bizon napsal(a) v Úterý, 11 Listopad 2014 10:48
Milý kuku muku! Pokud jsou na tom kosmonoští zastupitelé tak špatně, že je názory na Našich Kosmonosech tak rozrušují, že je tím ohrožena jejich práce pro blaho občanů, tak je samozřejmé, že by to měli nechat na odolnějších spoluobčanech. Domnívám se, že je tomu naopak, že tady jenom používáte metodu z totality, kdy se tvrdilo, že naši pracující potřebují klid k práci a k budování socialismu a že strana nepřipustí rozvracení šťastného života lidu. A o tom, co budeme psát, si rozhodujeme my a kritizovat budeme to, co budeme považovat pro kritiku vhodné. A pochopitelně Vy máte právo kritizovat nás. Ale dělejte to chytřeji.
 
Bizon napsal(a) v Pondělí, 10 Listopad 2014 21:42
Výborně, paní Nazarová! Kritika není ani po chuti boleslavskému primátorovi Nwelatimu. Měsíčník města Boleslavi sice dodržuje novelu tiskového zákonu, na rozdíl od Kosmonos po vstupu novely v platnost umožnil opozici možnost zveřejňovat své názory v Boleslavanu, ale až na konci tiskoviny, až za všemi možnými reklamami. A uvolněný prostor pro názory využívají i zastupitelé koalice. Nestačí jim tam ukazovat při každé příležitosti primátora a jeho náměstky a dělat jim bezplatnou volební reklamu po čtyři roky mezi volbami, pánové ještě musí otupovat ostří kritiky opozice. Samotný Nwelati napsal k uvádění novely do života chmurný, tragicky laděný článek,jako kdyby to byla tragedie s nepředvídatelnými následky. Jistě si znalí vzpomenou, jak drsně řádil, když byl kdysi v opozici.
Nazarová napsal(a) v Pondělí, 10 Listopad 2014 16:40
Také jsem byla na ustavujícím zasedání zastupitelstva a můžu vám říct, že jsem měla sto chutí z toho zasedání odejít předčasně. Šla jsem tam proto, abych osobně poznala nové zastupitele. Jenže oni si k nám, voličům, sedli zády! Přesto, že tato ignorance se opakuje už po čtvrté, vždy mě to překvapí. Tak brzy po tom, kdy se nám tak vlichocvovali. Nebo je to nenapadlo? Lidi s akademickými tituly? To snad není ani možné! A to, že jsem vůbec neslyšela, o čem se jedná, byla třešinka na volební frašce.
Co jsem z projevu nového pana starosty přece jen pochytila, mě trochu vyděsilo. Jak jste pane starosto myslel výzvu, aby se neosočovalo. Kdo posoudí, zda je to osočování, nebo oprávněná kritika. Kritizovanému může vždy kritika připadat jako osočování. Nebylo by lepší třeba i osočování uvést pravdivými argumenty na správnou míru?
A tak končím přáním, ať se vám, nově zvoleným, práce daří. A nezapomínejte! Jste našimi služebníky a ne věrchuškou!
Petříček napsal(a) v Úterý, 11 Listopad 2014 18:20
Petře Boubíne,
upřímná a sympatická reakce! Ať se daří!
Nazarová napsal(a) v Úterý, 11 Listopad 2014 16:52
Děkuji, Davide, za připomínku z r. 2010. Zrovna tak jsem požádala zastupitele v r . 2006 a 2002.
V sále je rozumět každé slovo, ale musí se mluvit nahlas a pomaleji. Oddávala jsem tam čtyři roky a nikdo si nestěžoval. Letos jsem si roztrpčeně postěžovala nově zvolenému panu místostarostovi, aniž bych tušila, s kým mluvím. Tak uvidíme. Ono totiž nezáleží na těch končících, ti noví přece obyčejně vše udělají podle svého a podle toho to pak vypadá. Kéž by dokázali stavět na tom, co ti předchozí začali - pokud to není liknavost, ustrašenost, úplatkářství, arogance, cenzůra, rozmařilost, zlodějna, atd. atp.
Zdravím všechny a Bizona zvlášť.
David Odnoha napsal(a) v Úterý, 11 Listopad 2014 09:04
Moc Vás zdravím, paní Nazarová, pamatuji si, jak jsme se pře čtyřmi lety spolu bavili o tom, abychom při ustavujícím ZM v zrcadlovém sále seděli čelem k lidem, jednak kvůli akustice a také kvůli tomu, že lidé pak vidí jen hlavy zastupitelů, a to ještě zezadu. Snažil jsem se tehdejší koalici o tomto přesvědčit, jenže tehdy bylo řečeno, že je to bohužel technicky nemožné, když předsedající jednání, později zvolený starosta, bude stát na onom vyvýšeném pódiu. Tehdy jsem to jako vyjukaný zajíc přijal jako logický argument, dnes už bych navrhl, aby tedy nikdo nestál na pódiu, a pak by to šlo uspořádat tak, aby zastupitelé seděli zády k pódiu, a předsedající k nim hovořil z boku, nejlépe od vstupních dveří. Berme to jako výzvu pro rok 2018 Smile) Hezký den přeji. David Odnoha
Petr Boubín napsal(a) v Úterý, 11 Listopad 2014 08:40
Dobrý den,

za sebe musím přiznat, že jsem byl organizací ustavujícího zastupitelstva nemile zaskočen. Čekal jsem, že zastupitelé budou sedět k voličům čelem. Bohužel jsem z důvodu pracovních povinností dorazil až těsně před začátkem zastupitelstva a místa už byla jasně daná. Ale za sebe musím říct, že mě toto otočení se zády k voličům hodně mrzí. Akustika pro jednání a mluvené slovo v zrcadlovém sále je bohužel mizerná. Prostory jsou to hezké, ale ne na mluvení.
 
Bizon napsal(a) v Neděle, 09 Listopad 2014 02:10
Pane inženýre Janečku! Napsal jsem před chvílí dlouhý článek, ale web mi to odmítl. Přetáhl jsem nějaký časový úsek. Vysvětlení, jaké jste podal Vy, mi také dodatečně napadlo. Na svém blogu se k tomu ještě vrátím ve volném čase.
Občan Kosmonosy napsal(a) v Pátek, 07 Listopad 2014 18:42
Tak máme nova Kosmonoská mafie !!!
Petr Boubín napsal(a) v Pátek, 07 Listopad 2014 22:14
Dost obehraná písnička, ale každého názor.
kuku napsal(a) v Pátek, 07 Listopad 2014 19:15
nova co?
 
Petr Boubín napsal(a) v Pátek, 07 Listopad 2014 13:53
Přesně jak je psáno. Jsou to předpokládané termíny. Co vím tak občas dodržované, občas ne.

Ale říci na ustanovujícím zastupitelstvu termíny zastupitelstev a rady vzhledem k personální obměně prostě nejde. Vedení města nejdřív musí zjistit jaká je v úřadě situace a co je připravené na schválení zastupitelstvem a co bude třeba připravené za 3 týdny.
Vlastimil Nečech napsal(a) v Pátek, 07 Listopad 2014 13:18
Pan Blecha si jistě povšiml, že i sousední Mladá Boleslav má termíny pouze "předpokládané", nikoliv pevně dané. Řekl bych: "vyčkejme" a držme se známého přísloví: "Práce kvapná, málo platná." Však se termínů jistě brzy dočkáme.
Petr Boubín napsal(a) v Pátek, 07 Listopad 2014 10:15
Dobrý den pane kolego,

osobně si myslím, že nově zvolený starosta se s vedením zastupitelstva při své premiéře vypořádal dobře. To se bohužel opravdu nacvičit nedá a myslím, že nikdo bez zkušeností by to nezvládl lépe.

Vzhledem k tomu, že v souladu s jednacím řádem, další zastupitelstvo svolává a organizuje starosta podle programu stanoveného radou, a tito byly všichni zvoleni včera, je zcela zřejmé, že termín dalšího zastupitelstva není v současné době znám. Nikdo z vedení města neví v jakém současném stavu je příprava rozpočtu. Možná nebude nutné schvalování rozpočtového provizoria a bude rozpočet. Přiznám se, že neznám obec či město, které má nastaveny termíny zastupitelstva na půl roku dopředu jak píšete. Zastupitelstva se vždy svolávají podle potřeb města a vždy v termínu mimo pracovní dobu většiny obyvatel a zastupitelů.

Se zasedáním rady je to obdobně. Pan starosta a místostarosta mají na pondělí domluvené předávání agendy úřadu. Až po tomto a seznámení se s agendou lze svolat radu. Takže opět říci přesný termín rozhodně včera nebylo možné.
Karel Blecha napsal(a) v Pátek, 07 Listopad 2014 12:51
Dobrý den pane magistře,
třeba zrovna vedle v Ml. Boleslavi to mají takto - viz link
http://www.mb-net.cz/predpokladane-terminy-zastupitelstva/ms-1008/p1=1008
a takto to mají asi 20 let.

Karel Blecha
 
Karel Blecha napsal(a) v Pátek, 07 Listopad 2014 08:17
Z jednání jenom pár postřehů. Zmatečná pozvánka na zastupitelstvo, kde se hned předpokládalo navolení všech členů výborů samozřejmě neplatila. Volba členů výborů nebyla fakticky možná. Z logiky věci vždycky vyplývá, že zvolený předseda výboru si k sobě vybere lidi se kterými to chce dělat a zastupitelstvo mu je poté schválí. K osadnímu výboru v Hor. Stakorách doplňující poznámka. Dva zastupitelé z Hor. Stakor dali dohromady tým lidí (oslovili všechny, kteří byli v H. Stakorách na kand. listinách, některé z těch kteří pracovali v minulém osadním výboru, atd.). Jednání se zúčastnila i V. Baboráková. Tito lidé se na něčem dohodli, probírali aktuální témata. Z jednání se udělaly dva zápisy, které byly předány do Kosmonos. V. Baboráková se za zády těchto lidí dohodla se současným vedením a nechala se zvolit předsedou OV. Protože na jednání zastupitelstva včera nebyla přítomna, tak ke své nominaci rovněž musela dát písemný souhlas. Bude na ní, jaký tým lidí si k sobě vybere.
Řízení zastupitelstva pod vedením nového starosty bylo poměrně roztřesené, např. se zapomnělo říci, kdy bude příští zastupitelstvo v prosinci, (které se musí sejít kvůli schválení rozpočtového provizoria) Bývá naprosto pravidlem, že jednání zastupitelstva se nalajnují alespoň na půl roku dopředu, a zastupitelé tomu podřídí včas svůj osobní program. Bude v Kosmonosích příští zastupitelstvo vůbec ve středu, nebo ve čtvrtek?? ... možná bude v sobotu. Nikdo neví. Pánové neměli jasný ani termín jednání městské rady, protože starosta řekl, „ ...v nejbližších dnech bude jednání rady..." , a bylo vidět, že evidentně neví, kdy to bude. Tak se těším na zápis a usnesení z této první rady, které jako zastupitel obdržím.
Není nutno se rozepisovat dále. Podle Jednacího řádu zastupitelstva, si všichni poslechneme z tohoto zastupitelstva, nejdéle do 7 dnů (mohlo by to být samozřejmě ještě dnes – tj. 7. 11. 2014.) AUDIOZÁZNAM.

Karel Blecha
Karel Blecha napsal(a) v Pondělí, 10 Listopad 2014 10:35
Takže to shrneme a podtrhneme: Pro info připojuji Zápis č. 2, z kterého jsou patrny další souvislosti: A z příspěvku zastupitele Janečka vyplývají tyto skutečnosti: 1. Byli jsme dohodnuti na předsedovi osadního výboru 14 - dní předem. 2. Žádný písemný souhlas od V. Baborákové jsme ani nepotřebovali ... jak ona důrazně potvrdila ve svém příspěvku. 3. V příspěvku je drobná chybička - V. Baboráková nebyla v min. období předsedkyní osadního výboru (byl jím tehdejší zastupitel J. Rybín). 4. V. Baborákovou podporují další lidé ve Stakorách... přeloženo do češtiny... má svůj tým se kterým, chce tu práci dělat.

Trochu zvláštní jednání od současné garnitury v Kosmonosích a V. Baborákové... takhle tedy budou nastavena pravidla pro další období. Teď už je jasné proč V. Baboráková, na 1. jednání moc nemluvila a na druhé jednání nepřišla, ačkoli jsem ji osobně zval. Jakkoli neřekla slovo omluvy ..... což udělal vždy každý z těch ostatních. Teď ještě zbývá, aby někdo přispěchal s tím, že V. Baboráková (72 hlasů) vyhrála ve Stakorách volby (Blecha 71 hlasů). A další může zase napsat, že KDU + SZ vyhrála volby ve Stakorách ..... a můžeme ještě psát 14 dní. Skončeme to už..... na příštím zastupitelstvu si V. Baboráková nechá navolit členy osadního výboru a jede se dál.

Karel Blecha

Zde slíbený zápis:

Zápis č. 2
z mimořádného jednání přípravného osadního výboru (dále jen OV) v místní části Hor. Stakory, které se konalo dne 2. listopadu od 18:00 v hasičské zbrojnici v Hor. Stakorách.

Jednání bylo svoláno dvěma zastupiteli (Mir. Štěpánek, Ing. K. Blecha) z Hor. Stakor zvolenými v kom. volbách 10. - 11. 2014.

Svoláni byli:
- V. Baboráková, Jar. Kortán, Ing. Mlejnek a Z. Frkalová.

Přítomni: Ing. Blecha, Mir. Štěpánek, Ing. Mlejnek, Jar. Kortán
Z. Frkalová - omluvena (služba v zdr. sestry)
V. Baboráková – nepřítomna

Jednání bylo mimořádně svoláno, z důvodu, že dne 29. 10. 2014 (středa) obdrželi zastupitelé pozvánky na jednání ustavujícího zastupitelstva, kde mj. na programu jednání bude i ustavení OV a volba předsedy a jeho členů.

V návaznosti na předchozí jednání ze dne 28. 10. 2014 bylo pokračováno v jednání o návrhu na složení osadního výboru. Zájem o členství projevil Ing. Mlejnek a telefonicky potvrdila zájem Zuzana Frkalová z Chaloupek. Tímto byl doplněn návrh na následujících 5 členů OV.

Návrh respektuje zastoupení všech kandidujících stran ve volbách v okrsku č. 3 Horní Stakory a zastoupení má i osada Chaloupky.

Předseda:
Ing. Karel Blecha - předseda, H. Stakory čp. 80
členové:
Věra Baboráková - H. Stakory čp. 56
Ing. Jan Mlejnek-H. Stakory čp. 107,
Jaroslav Kortán - H. Stakory čp. 106
Zuzana Frkalová H. Stakory - Chaloupky čp. 122.

Všichni přítomní vyslovili s tímto návrhem souhlas.

Dále bylo dohodnuto, že Mir. Štěpánek zabezpečí doručení zápisů č. 1 a č. 2 z těchto jednání na MěÚ Kosmonosy s tím, aby takto byla záležitost projednána na ustavujícím zastupitelstvu dne 6. 11. 2014.

Zapsal: Miroslav Štěpánek, člen zastupitelstva
Pavel Janeček napsal(a) v Neděle, 09 Listopad 2014 13:23
...ještě doplnění pro stakoráka. Já reagoval zejména proto, že se tu prezentuje, že paní Baboráková něco schváłila a byla u toho. Doporučuji vyžádat si ten zápis resp oba a pozorně si přečíst, kdo byl přítomen a kdo ne a co nyní tvrdí všechny strany. Mně ten rozpor trochu vadí!
Pavel Janeček napsal(a) v Neděle, 09 Listopad 2014 13:19
Dobrý den, stakoráku,

problém je v tom, že ve Stakorách není shoda na jednom jménu. Asi nezbývá nic jiného, než že u příštích voleb bude formou referenda či ankety volen i zástupce HS do OV, jinak to bude stejné jako nyní. Pár lidí chce pana Blechu, pár lidí paní Baborákovou, většině je to asi ukradené.

Ten problém není a nebyl na jednání ZM. Ten problém je v HS.
stakorák napsal(a) v Sobota, 08 Listopad 2014 21:05
to je teda logika. chtěli respektovat dohodu ze Stakor, pak dostali od stakorských zápis s návrhem na předsedu osadního výboru, tak pro jistotu navrhli někoho jiného. přece o tom jejich kandidátka nic nevěděla, tak to asi ten zápis ze Stakor není platný Very Happy
Pavel Janeček napsal(a) v Sobota, 08 Listopad 2014 19:50
Dobrý den, Bizone.

Vyjádřím se zatím k osadnímu výrobu. Již před dvěma týdny jsme došli ke shodě, že paní Baborákovou navrhneme jako 3koalice do čela OV. O tomto jsem nejméně já osobně informoval jednoho ze zastupitelů ČSSD.

Dva dny před jednáním ZM jsme - Ing. Müller, doktor Masarčík a já - obdrželi bez jakéhokoliv předchozího jednání mailem návrh ČSSD na jména předsedů jednotlivých výborů a krátce předtím i email se dvěma zápisy z jednání asi 7-8 obyvatel HS. Podle zápisů jednali tito občané HS dvakrát. Na druhém jednání navrhli pana Blechu na předsedu, na tomto jednání nebyla paní Baboráková přítomna, důvody neznám.

Ihned jsme všichni křížem začali zjišťovat, zda je paní Baboráková seznámena s tímto návrhem a souhlasí s ním. Protože pak bychom ji samozřejmě nenavrhovali - všichni v 3koalici jsme chtěli respektovat dohodu občanů HS.

Odpověď je myslím zřejmá. Paní Baboráková o této dohodě nevěděla a nehlasovala pro ni a nadále byla odhodlána převzít zodpovědnost za vedení výboru. Část obyvatel HS chce za předsedkyni ji, část naopak pana Blechu - shoda na jednom jménu v HS zcela zřejmě nebyla. Proto paní Křížková jménem celé 3koalice navrhla paní Baborákovou - o žádné nečekané překvapení nešlo.
Bizon napsal(a) v Sobota, 08 Listopad 2014 17:11
Takže, pokud jste se s nikým nedohodla, paní Baboráková, a ani jste nepoužila obligátní záda pro jednání, co Vám brání, abyste odmítla přijmout funkci, kterou Vám prosadila p. Křížková, jistě proti Vaší vůli? Pokud jste ale ve Stakorách utvořili jinou skupinu, bez vědomí pánů Štěpánka a Blechy, jistě bude o tom zápis předaný do Kosmonos. Bude zajímavé vaše vysvětlení, kdo se v tom angažoval, zda byl vůbec ze Stakor a proč byla zvolena metoda překvapení na poslední chvíli v režii madam Křížkové. Redaktor K. zpravodaje by měl vyzpovídat p. Baborákovou a p. Křížkovou a bývalého starostu, bude to jistě žírné čtivo s velkou výživnou hodnotou. I v Kosmonosech platí tiskový zákon o obecním tisku, o pravdivém, nevylepšovaném informování. Pokud rozhodla o Stakorech sama p. Křížková, bez konzultací s kýmkoliv, pak to bude zajímavý bod pro jednání nového zastupitelstva. Doufám, že v zastupitelstvu je dost lidí s přehledem o informační demokracii, kteří udělají všechno pro to, aby lidé jako p. Křížková, Masarčík, Vaněk a další lhostejní z bývalého zastupitelstva nemohli vést redakční radu Zpravodaje a cenzurovat ji, blokovat informace a názory, které jim vadí, přestože jsou pro občany důležité. A které občané mají právo znát.

Občané nejsou stádo ovcí, občané nejsou hlupáčkové, dobří akorát na odevzdání volebních lístků do urny. Povolební podzim hezky začíná. Ještě teď mi tečou slzy při četbě dojímavých volebních letáků některých stran. Pro některé místní strany je informovanost občanů tabu. Podle nich je nejlepší informovat podle jejich vedení, nikoli podle tiskového zákonu. Milí straničtí bossové, nechejte to na nás, abychom si vyhodnotili potřebnost a kvalitu (či závadnost) informací. Nerozhodujte za nás, to Vám nedovoluje ani množství hlasů vašich voličů.

Tento způsob podzimu zdá se mi poněkud podivný.
Věra Baboráková napsal(a) v Sobota, 08 Listopad 2014 11:41
Tvrzení
Jen pár slov ke své obhajobě. Pane Ing., s nikým jsem se za žádnými ZÁDY nedohodla a žádnou listinou jsem podepsala. Patrně jste obdařen bujnou fantazií, pokud uvádíte tato ničím nepodložená tvrzení.

S přáním pěkného dne Věra Baboráková
 
 
 

Tato webová stránka používá cookies. Používáním této stránky souhlasíte s jejich využitím. Chcete-li zjistit více informací o cookies a jak s nimi pracovat, použijte tento odkaz.

Používáním této stránky souhlasíte s využitím cookies pro zajištění funkce nástroje Google AdSense.