AKTUALITY - REPORTÁŽE - POZVÁNKY
NÁZORY - KOMENTÁŘE - DISKUZE

Email info@nasekosmonosy.cz
Telefon 725 244 482
Facebook Naše Kosmonosy Naše Kosmonosy
 

Naše Kosmonosy

  • Zvětšit písmo
  • Původní velikost písma
  • Zmenšit písmo
Home Názory Soumrak Černínů v Kosmonosích

Soumrak Černínů v Kosmonosích

Email Tisk PDF

cerninSocha Černína před zámkem je už téměř dva týdny zahalená. Stalo se tak zřejmě bez účasti představitelů města a bez účasti veřejnosti. Možná se objeví zmínka v Kosmonoském zpravodaji a na městském webu. Tak tomu bylo, když sochu před volbami v roce 2014 odhalovali.
O důvodech si každý může myslet svoje. Bude zajímavé sledovat, před kterými z dalších voleb se dočkáme opětovného slavnostního odhalení.

Miroslav Suchý

PS: Možná se dozvíme něco víc o důvodech zahalení na dnešní odpolední vernisáži výstavy v muzeu na zámku, všichni jste od 17:00 srdečně zváni. D.O.

Přidejte svůj komentář

Very HappySmileWinkSadSurprisedShockedConfusedCoolLaughingMadRazzEmbarrassedCrying or Very SadEvil or Very MadTwisted EvilRolling EyesExclamationQuestionIdeaArrowNeutralMr. GreenGeekUber Geek
Vaše jméno:
Komentář (zde můžete používat HTML tagy):
  Ověřovací kód. Pouze písmena bez mezer.
Ověřovací kód:
15 Karel napsal(a) v Úterý, 31 Květen 2016 11:15
Radnice se včera "probudila" a konečně se vyjádřila.
14 Jana Tichá napsal(a) v Neděle, 29 Květen 2016 18:58
Dobrý večer, před padesáti lety /1956/ jsem začala ve svých rodných Kosmonosích chodit do školy.
Začínali jsme v obecné škole na náměstí a od páté třídy na měšťanku do zámku.
Od roku 1979 navštěvovaly naši školu moje děti a nyní tam dochází má vnoučata. Škola na zámku patří do života mé rodiny. Je to samozřejmá věc, že škola je zámek.
Mám ho ráda, je to stará budova ale dětí přibývá. Děti by potřebovaly novou, moderní budovu s tělocvičnou. Náš zámek už potřebuje klid a péči, aby vynaložené náklady nepřišly nazmar.
Je jasné, že na vše peníze nejsou, tak uvidíme, co přinese další čas.
S pozdravem všem JT.
13 L Horák napsal(a) v Neděle, 29 Květen 2016 10:28
Bohužel nová škola je holub na střeše. Pokud mohu srovnávat s řadou obcí třeba v okrese Plzeň sever ale i jinde kde bojují zuby nehty za udržení školy v obci a co všechno pro svou školu dělají, měli bychom se všichni stydět. I vztah ke škole je projevem který svědčí o kulturnosti občanů. Bohužel, místo malování vzdálených perspektiv musíme řešit okamžitou situaci.
Jinak celá diskuse kolem pomníku ale i kolem muzea je spíše projevem schizofrenie. Ne každý kdo má jiný názor je nepřítel, jak si pánové myslí, nebo jak nás chtějí přesvědčit. Pokud se budu deklarovat za jediného nositele toho správného pohledu na svět a dehonestovat ( lépe česky pomlouvat) ty ostatní dělám chybu. Jsem přesvědčen, že všechny problémy tedy i ten, o kterém diskutujeme se dají vyřešit jednáním, a ne touto cestou. To že někdo nechce okamžitě splnit to, co já chci , a proto začnu trucovat patří k chování malého dítěte, nebo je projevem zoufalství.
Protože ale zoufalí lidé dělají zoufalé činy, očekávám důvodně v brzké budoucnosti nějakou akci " jediných nositelů kultury " v našem městě. Akci, kterou se jim, usuzuji tak z jejich dosavadního chování a jednání, podaří definitivně naštvat všechny kolem, a učinit z nich skutečně své nepřátele.
12 Dagmar napsal(a) v Čtvrtek, 26 Květen 2016 12:15
Souhlasím, že celá věc je smutná a trapná. A ano, není slušné napadat někoho za jeho názor.
Co člověk, to jiný pohled na věc. Můj názor je, že ve škole je potřeba rozšířit prostory pro výuku dětí a v tuto chvíli bych vystěhovala muzeum. Další můj názor je, že busta před zámkem je oproti soše na Černínském náměstí nepoměrně mohutná. Taky si myslím, že se někdo mohl zeptat obyvatel zda chtějí novou tělocvičnu, bustu, nové chodníky, atd. Taky se mi líbí místo pro přecházení na Hradišťské ulici a vylepšené parkování v sídlišti Pod koupalištěm.
No to je jen malá část mých názorů - tak komu se to nelíbí - jen do mě.
Hezký den všem diskutujícím.
Pavel Janeček napsal(a) v Pátek, 27 Květen 2016 11:19
Dobrý den, pane Christove,

souhlasím s Vaším názorem, že se má postavit nová škola a zbytek aktivit sestěhovat do zámku (MÚ, muzeum, spolky, poštu, knihovnu, MP, archivy, sál aj.) + prodat, vše, co následně nebudeme užívat. Bohužel jsme v zastupitelstvu v menšině. Souhlasím s Vámi i v tom, že zámek byl postaven pro jiný účel, nutno však konstatovat, muzeum to nebylo Wink byl to rodinný domek (ač trochu větší), který ani nebyl stavěn z obecní kasy (i když... doba to byla jiná). Takže při pohledu do historie, těžko říkat, že muzeum patří na zámek víc než škola...

Smiřte se s tím, že v současnosti nová škola nebude a hledejte reálné cesty pro své záměry. Věřím, že takové najdou oporu v ZM.

S pozdravem PJ
Ljulin Christov napsal(a) v Čtvrtek, 26 Květen 2016 13:11
Dobrý den p. Dagmar Kosmonoská škola je od roků 1946 okupuje zámek ,kteří byl postaven za jiní účel a ne na školu. Je na čas na zelené louce postavit NOVA ŠKOLA pro 550 žáků a víceúčelovou tělocvičnu.
Kosmonosky muzea patří na zámku !!!!
S pozdravem L. Christov
 
11 L Horák napsal(a) v Čtvrtek, 26 Květen 2016 05:48
Ještě na okraj. Stejným způsobem zařídil pan Christov " výhodnou ražbu " pamětních medailí na kterých město určitě nemůže prodělat. Pokud se v tomto volebním období nic nezměnilo neprodaný a zřejmě pouze pod cenou realizovatelný numizmatický materiál v hodnotě kolem 100 000 Kč leží kdesi na úřadě. Tak trochu mi to připomíná slova feldkuráta Katze: „To se nám to hoduje , když nám lidi půjčujou !“ Byl to rozhodně kulturní počin . Škoda , že ty peníze nemá k dispozici paní Baboráková !
Proto se alespoň minulé zastupitelstvo stavělo k financování dalšího " výhodného projektu " velice vlažně. Ostatně , souhlas s umístěním není souhlasem s financováním pomníku.
Zastupitelé musí především přistupovat k hospodaření obce s péči dobrého hospodáře. Takže si nemyslím , že by zastupitelé byli nekulturní lidé. Faktem je, že nálepkování a nadávky jsou velice svérázným stylem vyjednávání a celé věci pomohou, že ?
Pro neznalé latiny , překlad z příspěvku pand doktora Petříčka je marnost nad marnost. Tyto řádky píši a současně listuji v publikaci která vyšla k výročí 100 let povýšení Kosmonos na město před třemi lety. Takže pan doktor Petříček ví o té marnosti skutečně rozhodně nejvíc !
10 Petříček napsal(a) v Středa, 25 Květen 2016 21:49
Kosmonosák napsal(a) v Sobota, 21 Květen 2016 09:28
Souhlas rady města a připuštění výstavby od památkářů není závazek a slib od města, že cosi zaplatí.
Na zámku a ve škole jsou peníze víc potřeba. A co na to pan doktor Petříček?
Žádná reakce?

Ale jo: "Jsem z toho otrávený, koalice asi dlouho nevydrží" (Andrej Babiš po hlasování o protikuřáckém zákonu v parlamentu). A na Vaší adresu pane Kosmonosáku, patrně od Černínského náměstí: Vanitas vanitatum! Bláhový Kosmonosák Wink
Nazarová napsal(a) v Čtvrtek, 26 Květen 2016 10:24
To že "zastupitel musí" ještě neznamená, jak jsme se mnohokrát v minulosti přesvědčili. že to i dělá. Kdyby tomu tak skutečně bylo, byla by dokončena rekonstrukce zámku a nestál by Šmak, například. Ale vraťme se prosím k podstatě, zajímal by mě váš názor na podle mne aroganci těch, které jsme si zvolili, aby nás zastupovali a kteří přehlížejí aktivitu X občanů, kteří přispěli na ten památník rodu, který se tolik zasloužil o rozkvět Kosmonos. Vyhodí klidně částku 200 tisíc na kterou jsme se složili. A proč? Mají pravdu, že s nimi je manipulováno, ale my za to nemůžeme! Přestaňte prosím , už s vyčítáním a popichováním, pana Christova berte jako člověka, který se špatně ovládá, udělal spoustu chyb, ale má dobrou vůli a přestaňte se obírat různicemiz minulosti a napadáním. Chceme ten památník? Zeptejte se lidí. A nejen na to. Sportovní hala za 50 nebo 60 milionůby taky lidi asi zajímala. Kdy tady byla naposledy veřejná schůze? Za starosty Štěpánka někdy v r. 2001.To nevadí, že nepřijde moc lidí, přijdou ti, kterým dění v obci není lhostejné.Takovou hádavou diskusí, jakou teď tady vedeme se asi moc nevyřeší. Chováme se fakt jako v Kocourkově.
 
Blanka Nazarová napsal(a) v Středa, 25 Květen 2016 15:25
Jsem ráda, že alespoň zde se rozpoutala diskuse, zda bustu ano či ne, i když , bohužel, většina příspěvků není přínosem. Děkuji panu Janečkovi a panu Odnohovi za serioznost. Znovu připomínám, svůj názor k diskusi pod č.2. Černínové si to zaslouží a nebyla by to dotace nebo placení faktury za jiného, ale výhodná koupě uměleckého díla v hodnotě 500 tisíc za pouhých 300 tisíc. Navíc by se zastupitelé zachovali jako kulturní lidé a zároveň prokázali, že si váží podpory jedno kolika občanů, kteří přispěli. Rozhodně jich bylo víc, něž zastupitelů, kteří hlasovali proti.
Ljulin Christov napsal(a) v Čtvrtek, 26 Květen 2016 09:25
Dobrý den, děkuji srdečné skutečna hodnota památníku od Mistra p. Milana Knoblocha je cca 800.000,- až
1.000,000,- kč.Za Vás pan M. Knobloch dárovál patinovaná busta W.A. Mozarta v zarcad. sál zámek Kosmonosy v hodnotě 120.000,- kč. Bronzová busta je od roku 1980 v Stavovské divadlo PRAHA.
 
David Odnoha napsal(a) v Středa, 18 Květen 2016 10:39
Celá tato záležitost je trapná a svým způsobem i velmi smutná. A je o to smutnější, jestli pan akademický sochař a medailér Milan Knobloch ve svých téměř 95 letech čeká na zaplacení svého díla, které sice bylo objednáno soukromým spolkem, ale slavnostně umístěno a odhaleno i Městem Kosmonosy (jakkoli tento akt lze právem považovat za zneužití předvolební kampaně). Jsem si jist, že kdyby tehdy volby dopadly jinak, Černín by dnes na hlavě černý pytel neměl a dluh směrem k akademickému sochaři (mimochodem také čestným občanem našeho města) by nebyl - maximálně by dnes možná spolek platil Městu bezúročnou půjčku, nebyl by první, ani poslední.

Jenže volby dopadly jinak a současná patová situace je způsobena hlavně střetem dvou skupin lidí - spolek a jeho členové, z nichž někteří působí na radu města jako červený hadr na býka (dotyční prominou) a nekulturní rada města. Kombinace minimálního kulturního cítění radních a vystupování některých členů spolku pak vede k situaci, kterou my ostatní sledujeme zpovzdálí s nechápavým kroucením hlavy. Postoje obou skupin tohoto sporu dělí společnost na podobně velké skupiny příznivců a odpůrců zapojení Města do uhrazení dluhu.

Je ale také nutné říci B. Vzpomeňte si, kolikrát a jakými částkami (byť někdy formou již zmíněné bezúročné půjčky) předchozí rady měst sanovaly například Sportovní klub Kosmonosy. Kolikrát pak rada města a zastupitelé odklepli peníze spolkům a organizacím, které nemají s naším městem až tak moc do činění, či kolikrát byla přidělena mimořádná dotace. Z tohoto pohledu se současná hádka o to, zda by Město mělo nebo nemělo pomoci dluh zaplatit, jeví jako malichernost. Ano, mělo by pomoci (mimochodem, na běžném účtu města je přes 70 milionů korun, kolaps městských financí tedy nehrozí). Ale členové spolku, který dílo objednal, by měli jít této pomoci naproti.

Ale možná, že už naproti šli. Jen nedošlo k dohodě, která ve stávajícím personálním složení obou týmů může být velmi složitá. Co také lze očekávat, když - například - na otázku, proč Město Muzejnímu spolku nepomůže s prostory anebo mu aspoň přestane házet klacky pod nohy, odpoví jeden z radních větou "běžte se podívat, v jakém dezolátním stavu ty exponáty jsou." Zde to vidím jako nepochopení pojmů příčina a důsledek.

Mimochodem, černý pytel na tomto díle považuji za velmi nešťastný a nelogický (řekl bych až blbý) nápad a další zbytečnou eskalaci této nešťastné situace. Zbytečnou o to víc, že většině lidí je dnes vlastně všechno jedno. A děti v družině už si zvykly. Je to prostě v pytli.
Pavel Janeček napsal(a) v Středa, 25 Květen 2016 13:03
Ahoj, Davide, ahoj, všem,

sice jsem se zařekl, že nebudu přilévat do ohně, ale několik drobných poznámek by se snad uvést (k památníku) mohlo/mělo:
a) ideální se soudy o (ne)kulturním radním či zastupiteli je posečkat na stanovisko kontrolního výboru, toto bude k dispozici do dalšího zastupitelstva
b) nepochybně si město nic neobjednalo (tehdejší rada ani zastupitelstvo)
c) objednatele byl Spolek, soukromý subjekt
d) město na památník a související investice (to není jen o té bustě) přesto vynaložilo cca 40-45% všech dosud vynaložených nákladů
e) expost proplácet fakturu, která ani není vystavena na město jako plátce, ale na soukromý subjekt, prostě z obecní kasy nejde! to není o vůli či nevůli radních, na to jsou zákony
f) celkově vidím několik témat k řešení:
f1) etický problém (vůči zhotoviteli) - to nepochybně, ale prosakuje tolik informací, že bych posečkal na zprávu kontrolního výboru zastupitelstva
f2) finanční otázka - ano, město peníze na účtech má; je tu však otázka: skutečně je v zájmu občanů a ostatních spolků dát na jedu busty cca desetinásobek ročního příspěvku muzejnímu spolku? já to nevím... zatím si na tu otázku neumím odpovědět
f3) právní otázka - fakturu nelze takto proplatit (není vystavena na město), případný dar městských peněz soukromému spolku není v kompetenci rady města, ale zastupitelstva (zde tedy pan Christov označil za viníka špatnou pětici; zastupitelů je 17 a on je jedním z nich, jak probíhá hlasování a diskuze o těchto bodech na ZM je důležité sledovat), rada nemá právo na takový dar, takže mu ani nemůže bránit
f4) a pak otázka prosté slušnosti - pokud zastupitel systematicky napadá pět lidí, kteří mu ze zákona nemohou ty obecní peníze dát, že jsou mafiány a barbaři, tak se nemůže divit, že část z nich si z toho celého dělá legraci (pro jistotu) a druhá část je dotčená

Možná by mělo zazní od pana Christova, jakou částku od města požaduje. Z toho si pak každý vyvodí, že téma není tématem na půdu Rady města, ale tématem na půdu zastupitelstva. Tam se věc bude znovu řešit spolu se zprávou kontrolního výboru.

Osobně proti bustě nic nemám, proti procesu jejího objednání a její (ne)úhrady ano, to nebylo dobře zvládnuté. Co bude dál se uvidí... snad již na červnovém zastupitelstvu (a pozorný čtenář se dočte i v usnesení rady města).
Ljulin Christov napsal(a) v Čtvrtek, 19 Květen 2016 09:42
Davide, děkujeme za OS Památník barokních Kosmonos a za Muzejní spolek za podpora .ANO k 31.12. 2015 na BÚ Města bylo 68.869.000,- kč. Ne že nebyly finance , ale POLITICKÁ vůle !!!!! At si občané ............ S pozdravem Ljulin
 
L Horák napsal(a) v Středa, 18 Květen 2016 06:54
Smutné není jen to, že se pan Christov stále nenaučil česky. Smutný je i postup, který zvolil. Rozjel akci na kterou neměl zajištěno financování. O termínu odhalení pomníku se snad ani nemá smysl zmiňovat. Ke cti ostatních politických uskupení ,které tehdy šly do komunálních voleb snad slouží to , že tuto předvolební agitku přešly mlčením.
Standardní postup, tedy soutěž na umístění pomníku a jeho řešení spolu se soutěží na zhotovitele se jaksi nekonal.
Fakticky nejde o dluh města ale o dluh sdružení. Klukoviny typu Černín v černém asi moc nepomohou.
Ljulin Christov napsal(a) v Středa, 18 Květen 2016 23:33
Ladislave ,asi ti vadil moje čeština a "rezaví plot " a proto si ani ........... jen sami kecy ......... Ljulin
 
Terezie napsal(a) v Úterý, 17 Květen 2016 18:33
Když na něco nemám peníze, tak to neobjednávám... Jedno s jakým úmyslem. Vydírání igelitovými pytli podstatu této zápletky nijak nezmění.
Ljulin Christov napsal(a) v Úterý, 17 Květen 2016 10:18
ANO, je to pravda. Jednoduše řečeno, je to jedna z mála možností, jak upozornit veřejnost na slepou uličku na slepou uličku v jednání s městem, jak pomoci dokončit finanční vyrovnání s autorem akad. sochaře Milanem Knoblochem 95 let čestní občan města Kosmonosy.Spolek Památník barokních Kosmonosy získal téměř polovinu prostředků z darů veřejnosti.
Vice informace po šetření situace výborem zastupitelstva, které vyvolal předseda spolku L. Christov jako zastupitel. S pozdravem Ljulin.
Koumak napsal(a) v Úterý, 17 Květen 2016 08:59
Pan Masarcik ma zajem at dojde k zaplaceni nebot socha je od lekarny co by kamenem dohodil Smile
Kdo objednal at plati, pokud dojde k zaplaceni pak bych mohl objednat kasnu na namesti, mesto to urcite rado zaplatiSmile
Kosmonosák napsal(a) v Čtvrtek, 19 Květen 2016 15:26
Pan Masarčík dal podporu ze svých peněz. To, že teď nechce podporovat z veřejných /nás všech/ peněz je v pořádku a není to tím, že je škodná.
Ljulin Christov napsal(a) v Čtvrtek, 19 Květen 2016 11:49
Pravda je opak !!!! V roce 2013 pan Masarčik dál 2000,- kč. na památník a tet jen je škodná. ...........
 
Kosmonosák napsal(a) v Pondělí, 16 Květen 2016 14:38
asi bych vydírání nenazýval zoufalstvím.

když jdu do krámu si něco koupit musím na to mít peníze. Pokud je nemám, nenakupuju. Jestli si iniciátor objednal něco na co neměl je to jeho problém. Nevím proč by z mých daní se měla platit něčí soukromá akce
Ljulin Christov napsal(a) v Středa, 25 Květen 2016 21:26
Dobrý den, kdy Vás zajímá seznam dárců tak na WWW.Kosmonosy.cz - oficiální stránky města Kosmonosy,občan, spolky a sdruženi , Památník barokních Kosmonos, a na konci "financování památníku aktualizováno květen 2016 " . S pozdravem L. Christov.
Kosmonosák napsal(a) v Úterý, 24 Květen 2016 21:46
Já a lékárník. Teď jste mě pane Christove rozesmál. To, že má někdo jiný názor než vy neznamená, že je pan doktor Very Happy.

Můžete mi dát odkaz na stránky, kde bude seznam dárců zveřejněn? Opravdu by mě to zajímalo.

Děkuji
Ljulin Christov napsal(a) v Pondělí, 23 Květen 2016 17:41
Pane lékárníku - kosmonosáku,
sbírka nebyla žádná volební kampaň ani volební trik. Z rodinných důvodů jsem tabulku "Občanské sdružení" nedoplňoval. Na vaše přání je bude tabulka umístěna na stránkách Občanského sdružení "Památník barokních Kosmonos".
S pozdravem,
Kosmonoský patriot Christov
Kosmonosák napsal(a) v Sobota, 21 Květen 2016 09:28
Souhlas rady města a připuštění výstavby od památkářů není závazek a slib od města, že cosi zaplatí.
Na zámku a ve škole jsou peníze víc potřeba. A co na to pan doktor Petříček?
Žádná reakce?
Kosmonosák napsal(a) v Čtvrtek, 19 Květen 2016 15:25
A kdo byl objednatelem? A žadatelem o ty povolení o kterých mluvíte. Město Kosmonosy? Co vím tak nikoliv. Ale Váš spolek. Pokud jste na sochu neměli peníze, neměli jste objednávat. Na městských stránkách jsou bohužel jen dary do září 2014 /zvláštní, kdy byly volby??/ a z vybrané částky 154.000,- Kč Město Kosmonosy dalo 45tis. v roce 2013 a 4tis. v roce 2014. Tedy téměř třetinu všech darů. Na ryze soukromou akci štědrá podpora z daní nás všech.
Ljulin Christov napsal(a) v Čtvrtek, 19 Květen 2016 11:33
Dobrý den, že by bylo soukromá akce je ABSURDNY !!!!!!! Návrh č. 290/ 2013 Památník barokních Kosmonos,
který RM se usnesla : vyjádření : Rada města Kosmonosy souhlasí s výstavbou památníku busta Humprechta Jana Czernina z Chudenic před východní průčelím zámku Kosmonosy.
Dále ROZHODNUTÍ odbor stavební a rozvoje města M.B.- odděl. památkové péče Č.j : OStRM- 50415/2013-180
....je z hlediska zájmů státní památkové péče PŘÍPUSTNÉ !!!!!........
 
Blanka Nazarová napsal(a) v Sobota, 14 Květen 2016 08:09
Jistěžě jsou za tím prachy, pane Suchý. Chybějící částku 300 tisíc město odmítá dát, protože se cítí být manipulováno. Pokud nedojde k dohodě, propadne 200 tisíc, které věnovali při veřejné sbírce občané. Pokud k dohodě dojde, a město doplatí, získá do svého vlastnictví umělecký předmět v hodnotě půl milionu, nehledě k tomu, že i ono vyjádří svuj vděk rodu Černínů, který z malé vísky s několika rozdrchanými chlupami udělal středisko vzdělanosti pro celý široký kraj a zanechl nám cenné barokní stavební památky.
Bustu zabalil iniciátor pořízení ze zoufalství.
pepa napsal(a) v Pondělí, 16 Květen 2016 10:07
Ať si to iniciator L.Ch.zaplatí sám.
 
Karel napsal(a) v Čtvrtek, 12 Květen 2016 12:20
To jsou věci. Nebudou za tím prachy? Nebo by měla zasáhnou MP, napadá mě "vandalismus" nebo obyčejná klukovina).
 
 

TOPlist

Archív



Tato webová stránka používá cookies. Používáním této stránky souhlasíte s jejich využitím. Chcete-li zjistit více informací o cookies a jak s nimi pracovat, použijte tento odkaz.

Používáním této stránky souhlasíte s využitím cookies pro zajištění funkce nástroje Google AdSense.