AKTUALITY - REPORTÁŽE - POZVÁNKY
NÁZORY - KOMENTÁŘE - DISKUZE

Email info@nasekosmonosy.cz
Telefon 725 244 482
Facebook Naše Kosmonosy Naše Kosmonosy
 

Naše Kosmonosy

  • Zvětšit písmo
  • Původní velikost písma
  • Zmenšit písmo
Home Názory Mlžení kolem nových hal D+D

Mlžení kolem nových hal D+D

Email Tisk PDF

Jak to vidim ja.jpgZ médií jsem se dozvěděl, že nelze územní plán jen tak měnit a výstavbu rázem znemožnit. Tato vyjádření znějí jako by bylo něco schváleno a někomu způsobena městem nějaká škoda.

Jsou to jen manipulativní výroky, které mají ošálit a znejistit nespokojené občany, ale i zastupitele, kteří nakonec budou o věci rozhodovat.

Kdyby město mělo odškodňovat všechna nesplněná přání, tak by asi nedělalo nic jiného.

V současném platném územním plánu Kosmonos je plocha mezi areálem D+D a silnicí do Horních Stakor označena jako rezerva pro lehkou výrobu. To znamená, že dokud zastupitelstvo neschválí změnu na plochu využitelnou pro lehkou výrobu, jsou všechny záměry a přípravy jen něčí přání, nic více.

O tom, jak bude vypadat nový územní plán, se stále jen diskutuje nad jeho návrhem. Využití všech ploch se musí posoudit z různých pohledů, samozřejmě i občanů Kosmonos. Zastupitelstvo schválilo jen pořízení a zadání nového územního plánu. O tom, jestli budou rezervní plochy převedeny na plochy k využití pro výstavbu, bude zastupitelstvo teprve rozhodovat. Je to jeho výsostné právo a mělo by brát na zřetel všechny dopady, které to způsobí občanům.

Stále se mluví jen o budování nových výrobních kapacit, ale ne o bytech pro dalších 1400 zaměstnanců, kteří v regionu již dávno nejsou k dispozici. Porostou jen další ubytovny pro dovážené zaměstnance a o to většina občanů nestojí.
Se silnicemi je to podobné. Státní dopravní stavby na sjezdu z dálnice jsou stále v nedohlednu a celá silnice mezi Chudoplesy a Průmyslovou ulicí souběžně s dálnicí, která by odlehčila Kosmonosům je reálná jen do poloviny ke stakorské silnici. To celkové zatížení města moc nevyřeší.

Nové výrobní haly ale vyrostou jako houby po dešti a s každodenními následky se občané budou potýkat desítky let. Budování nových výrobních kapacit bez nezbytného souvisejícího sociálního a dopravního zázemí přinese prospěch jen někomu, ale většina občanů Kosmonos to určitě nebude.

Miroslav Štěpánek

Přidejte svůj komentář

Very HappySmileWinkSadSurprisedShockedConfusedCoolLaughingMadRazzEmbarrassedCrying or Very SadEvil or Very MadTwisted EvilRolling EyesExclamationQuestionIdeaArrowNeutralMr. GreenGeekUber Geek
Vaše jméno:
Komentář (zde můžete používat HTML tagy):
  Ověřovací kód. Pouze písmena bez mezer.
Ověřovací kód:
Mgr. Martin Bašus napsal(a) v Pondělí, 09 Prosinec 2019 11:42
Dobrý den,
myslím si, že se kolem toho dělá úplně zbytečný humbuk.
1) Proč by kamiony k novým (i ke stávajícím) halám musely jezdit přes město, když se k těm halám dostanou pohodlně přímo z dálnice D10? Ať už stávajícím sjezdem na průmyslovou a hned první kruhový objezd, nebo případně nově vybudovaným sjezdem přímo k halám.
2) Domnívám se, že pánové Dědek a Deml si tam stejně postaví co budou chtít a to i přes nesouhlas občanů, nebo dokonce vedení města. Nebudou na to potřebovat ani stavební povolení, jako to předvedli v Pardubicích.
3) Co se týče územního plánu, tak ten má v současné době bohužel na starosti Janeček, který tomu -narozdíl od bývalého zastupitele Štěpánka- vůbec nerozumí, takže se mají Kosmonosy asi na co těšit. Nota bene když se druhým místostarostou stal Boubín. Potěš koště!
Je třeba se zamyslet a v příštích volbách lépe vybírat. Pak bude (možná) líp.
Václav Kopecký napsal(a) v Pondělí, 09 Prosinec 2019 20:57
Janeček s Boubínem nejsou poprděný z mažoretek, tak proti nim pán, který bydlí v Plazech a umí jen kritizovat, bude pořád vystupovat. Možná by chtělo si nejdřív uklidit před svým prahem.

Protože starosta se zázračně uzdravil, tak Boubín místostarostou nebude a Janeček územnímu plánu rozhodně rozumí víc než Štěpánek, který ty nenáviděné haly do územního plánu dál. Ale teď je bojovník. Třeba za bytové domy pod debrskou ????????????
 
doc MUDr Ladislav Horák napsal(a) v Úterý, 26 Listopad 2019 16:21
Jen drobná poznámka. Jméno MUDr Miloš Kopřiva nenajdete v registru lékařů , který vede ČLK. V jiné m registru je lékař tohoto jména který působí v Plzni . Mám obavu, že on o svém příspěvku nic neví. Zajímavé je že styl jeho údajného příspěvku je obdobný, jako styl příspěvku zaměstnanců DB Schenker. Takže můžeme čekat další " nezaujaté " příspěvky v obdobném duchu.
Rak napsal(a) v Úterý, 26 Listopad 2019 12:10
Ach jo,
byla to samozřejmě otázka času, kdy se začnou objevovat různí "doktoři Kopřivové "....
Znám oba pány, které pisatel článku zmiňuje. A myslím, že je úplně jedno, jestli pracují v logistice nebo někde jinde. A vůbec mě nezajímá, jestli někdy někam kandidovali za Věci veřejné. Je pro mě mnohem důležitější, jak jednají a za co bojují. A osobně jim mohu jen poděkovat za to, že se dokázali postavit za obyvatele Kosmonos a snaží se něco udělat proti Developerské lobby, které je úplně jedno, jaké dopady její aktivity mají. Útoky na lidi, kteří se tomu snaží snaží zabránit, jsou, pane Kopřivo, opravdu ubohé.
A jsem rád, že se obyvatelé Kosmonos ozývají a přemýšlejí vlastní hlavou, přesně tak, jak jim pan Kopřiva radí.
Václav Rak
MUDr. Miloš Kopřiva napsal(a) v Úterý, 26 Listopad 2019 10:34
Anebo je to všechno úplně jinak? Přátelé! Pan Odnoha, který je ve věci antihalové štvanice tak aktivní, pracuje odjakživa v automobilové logistice. Prostřídal nejrůznější logistická centra v okolí Boleslavi. Pan Wenzel, další aktivista, je taky letitý expert na logistiku. Posledních deset let sice není spojený s halami v okolí Boleslavi, pracuje pro farmaceutickou společnost. Oba s panem Odnohou před lety propadli kultu strany Věci veřejné. Asi už jste zapomněli na podnikatelsko-politický projekt, který neměl jiné poslání než škodit a následně se provrtat do státní správy. Zanikl a přišel jiný projekt zaměřený víc na mladé, na zelené, na IT atd. To je jiná kapitola.
Ale ať neodbučuju. To zásadní je, že pan Odnoha je v ostrém střetu zájmů v kauze boje proti halám D+D!!! To jste si neuvědomili? Pracuje pro konkurenční logistické centrum. Káže vodu a pochutnává si na víně. Jasně, že v jeho a v zájmu jeho zaměstnavatele je, aby nerostla další skladovací plocha v blízkém okolí automobilky. Strhnul vás šikovně do téhle vlastní bitvy pod záminkou ekologie, bezpečnosti a podobných hesel.
Přátelé a spoluobčané proberte se, až budete na tohle někde s někým diskutovat.
Uvědomte si, že náš život je bohužel závislý na úspěchu automobilky Škoda, že téměř každý z vás nějakým způsobem žije z této výroby. Už teď asi čtete, že škodovka zvažuje odsunout výrobu dál na východ. Supr. Takže ještě pár podobných aktivistů, kteří následně začnou blokovat cesty, aby jim nejezdily kamiony do škodovky kolem baráku a Škoda se stěhuje třeba do Rumunska. Pokud přijde recese, může to jít ještě rychleji. I pan Odnoha pak přijde o práci v logistickém centru závislém na škodovce. A nerad bych, aby Boleslav vypadala jako Detroit před x lety, když se tam zastavila výroba úplně. Tak trochu přemýšlejte vlastní hlavou a nenechte to dělat za sebe pány jako jsou Odnoha nebo Wenzel. Přeji hodně zdraví a hlavně zdravou mysl. MUDr. Kopřiva
Edmir Dizdarevič napsal(a) v Úterý, 26 Listopad 2019 12:29
Pane doktore Smile pokud bych to bral vaší optikou, tak jste také ve střetu zájmů, protože pokud poklesne počet zaměstnanců škodovky, budete mít pravděpodobně méně pacientů a proto tady kopete za haly. Jinak to co píšete je nesmysl a ani nevím, jestli má smysl reagovat. Škodovka nestojí a nepadá s halami D+D. Když se haly nepostaví, tak se pan Dědek pomaleji posune na žebříčku FORBES ČESKO TOP 100 a dodavatelé budou škodovce prodávat díl o padesát haléřů dráž, nebo pokud je škodovka zmáčkne na něm o padesátník méně utrží. Nic z toho nestojí za to, aby haly otravovaly nám a našim sousedům život. Detroit dopadl jak dopadl z úplně jiných příčin, což pokud se v problematice alespoň trochu orientujete dobře víte.
Lukas Prochazka napsal(a) v Úterý, 26 Listopad 2019 12:13
Dobry den pane Kopriva, cekal jsem, kdy nekdo zacne vyhrazovat podobnym nesmyslem jako je presunem vyroby. Kdyby to bylo na poradu dne, tak se nestavi lakovna za par miliard a k tomu by pan Dedek asi nemel zajem stavet sklady pro Skodu. Vystavni ukazka demagogie. Bravo.
David Odnoha napsal(a) v Úterý, 26 Listopad 2019 11:41
Pane, měl byste si předtím, než napíšete takovou hovadinu, některé věci ověřit.

V automobilové logistice pracuji od roku 1996 a ani jeden jediný den, opakuji pro krátkozraké - ani jeden jediný den - jsem nepracoval a nepracuji pro žádné logistické centrum v okolí MB ani nikde jinde. Nikdy jsem nepracoval ani nepracuji pro logistické centrum navázané na škodovku. A dokonce - považte - jsem nikdy ani nepracoval a nepracuji pro firmu, která by tyto sklady využívala. A ani pro škodovku, abyste ušetřil čas.

Takže si, prosím, naordinujte studený obklad, opravte si údaje ve složkách, které si vedete a věnujte svůj čas něčemu prospěšnějšímu.

Krásný den

David Odnoha
 
Karel Blecha napsal(a) v Úterý, 26 Listopad 2019 08:14
Nejdříve si dovoluji pogratulovat k nástupu do mandátu M. Štěpánkovi, který složí slib zastupitele na jednání zítra -tj. 27. 11. 19, neboť paní advokátka Mgr. Markéta Pekařová se rozhodla včera ke 14:00 podat rezignaci z mandátu a v precizním Emailu to ostatním zastupitelům oznámila. Po 9-ti letech práce v zastupitelstvu odchází.... za sebe ji mohu hodně poděkovat, za její kvalifikovaný pohled na věc, který se v mnohém shodoval s mým přístupem. Společně s M. Štěpánkem nás čeká v zastupitelstvu velký kus práce. Z materiálů, které zastupitelé včera od p. Dědka obdrželi vyplývá, že vlastně byl ten územní plán jaksi připravován dvojkolejně. Po minulé čtyři roky pověřený zastupitel Štěpánek pro územní plán něco připravoval - byl ovšem v pozici jako já - tj. stál "na chodníku" A na druhé straně probíhala jednání developera p. Dědka s radnicí a dalšími institucemi. A zítra na zastupitelstvu nám p. Dědek vše představí, jak si to představuje … aby mohl co nejdříve zahájit výstavbu 4 hal s tím že udělá kus obchvatu od 13. brány se zaústěním na silnici do H. Stakor (kousek od stávajícího mostu) a potom tuto komunikaci předá městu Kosmonosy. Proto navrhuji materiál ke schválení zastupitelstvem, tj. pokračovat v pracech na novém územním plánu tak, aby plocha tak jako ve stávajícím plánu tj. plocha Z56, byla vedena v REZERVĚ. A bude- li jasno s obchvatem v délce cca 3 km od CHUDOPLES ke 13. bráně (silnice II. tř. pod taktovkou Stč.kraje), což by byl obrovský přínos pro město Kosmonosy... potom se můžeme bavit o tom, že plocha bude uvolněna z rezervy. A nezapomínejme, že určitě se sejdeme všichni při veřejném projednání Návrhu územního plánu na zámku v Kosmonosích, kde budete k tomu co říci i Vy. Zatím se v usebranosti připravujme na dobu adventní....

Ing. K. Blecha
zastupitel
města Kosmonosy
Edmir Dizdarevič napsal(a) v Úterý, 26 Listopad 2019 17:36
Mohlo by to jít i bez obchvatu. Zkopírováno z Aktualne.cz:

Zdarma přes Kosmonosy místo po D10

Kosmonosy mají problémy s dopravou i proto, že řada kamionů městem projíždí z ekonomických důvodů. Pokud míří na sever, sjedou za Mladou Boleslaví z dálnice a přes Kosmonosy a další města a vesnice míří dál, ačkoliv by mohly jet po dálnici. Tam by však musely platit mýtné. "Dřív jel kamion po dálnici a neměl důvod jet o 10 minut déle přes vesnice a města. Teď ten důvod má, protože šetří," vysvětluje radní Janeček motivaci dopravců po roce 2007, od kdy kamiony platí na dálnicích mýtné.

Vedení Kosmonos podle něj chtělo kamionům zakázat vjezd do města, jenže od Středočeského kraje dostaly odpověď, že něco takového není možné, protože neexistuje jiná objízdná trasa, kterou by se mohly kamiony vydat. Kraj však nyní tvrdí, že od roku 2016, kdy vstoupila v platnost novela zákona, to možné je, protože D10 - byť je zpoplatněná - už za alternativu považovat lze.

"V tomto případě by pravděpodobně bylo možno na průtahu silnice nákladní dopravu nad 12 tun zakázat," říká mluvčí kraje Helena Frintová. Upozorňuje však, že by o tom rozhodoval silniční správní úřad na mladoboleslavském magistrátu na základě místních znalostí a stanoviska policie.
Karel napsal(a) v Úterý, 26 Listopad 2019 15:32
Zdravím Vás pane Blecha. Toto je správný konstruktivní názor, dohodněte s Dědkem obchvat, ať se zbavíme těch kamiónů.
Lukas Prochazka napsal(a) v Úterý, 26 Listopad 2019 12:11
Vyborne pane Blecha, to je skvela zprava, zitra se bude pan lekarnik kroutit jako zizala Very Happy
 
 
 

TOPlist

Archív



Tato webová stránka používá cookies. Používáním této stránky souhlasíte s jejich využitím. Chcete-li zjistit více informací o cookies a jak s nimi pracovat, použijte tento odkaz.

Používáním této stránky souhlasíte s využitím cookies pro zajištění funkce nástroje Google AdSense.