Pondělí, 16 Prosinec 2019 11:21
Správce
Vážený pane Šimku. důrazně se ohrazuji proti tomu, že mně v tiskové zprávě obviňujete z pohrdání dodržováním demokratických pravidel, porušování usnesení zastupitelstva města a nerespektování názorů občanů.
Z posledního jednání zastupitelstva města jednoznačně vyplynulo, že řešení problémů s dopravou v celých Kosmonosech a především v ulicích Hradišťská a Boleslavská je jednou ze základních priorit. Také jsme si myslím dost jasně všichni potvrdili, že významným způsobem řešení by byl kompletní obchvat Kosmonos od současné kruhové křižovatky u Havexu, až po vyústění na silnici č. 610 mezi Kosmonosy a Chudoplesy. Vybudování tohoto obchvatu považuji nejen já, ale celá rada města a věřím, že i naprostá většina občanů za jednu z hlavních priorit. K naplnění tohoto cíle jsme podnikli celou řadu konkrétních kroků. Jedním z nich je jednoznačné stanovisko, které jsme zaslali Krajské správě údržby silnic, která projednává a koordinuje plánovanou výstavbu dopravních staveb na Mladoboleslavsku, cituji: „Rada města požaduje, aby v rámci aktualizace materiálu pro jednání Vlády České republiky byla doplněna stavba celé trasy obchvatu Kosmonos jako komunikace II/610“.
Vedeme jednání se Středočeským krajem, odborem dopravy, zástupci ŠKODA AUTO a.s. a také s vlastníky pozemků, které by byly výstavbou obchvatu dotčeny. Mezi těmi je samozřejmě jsou i společnosti vlastnicky propojené s firmou D+D, která požádala radu města o účast na jejím jednání právě ve věci tohoto obchvatu a nikoliv ve věci investorského záměru v lokalitě Z56. Na toto jednání byl pozván i nominovaný zástupce veřejnosti a zastupitel Ing. Blecha, který pozvání na toto jednání dne 9.12. ve 20:38 odmítl a 10.12. v 0:02 následovalo Vaše obvinění radních.
Současná rada města prokázala, že o záležitostech města v žádném případě nemá zájem jednat za zády veřejnosti a všichni přítomní zastupitelé to prokázali svým hlasováním o záležitostech týkajících se lokality Z56. Toto otevřené hlasování je právě projevem demokratických principů, které rozhodně respektujeme.
Dovoluji si Vám také připomenout, že z právního stanoviska kanceláře Frank Bold Advokáti, s.r.o. jednoznačně vyplynulo, že městu Kosmonosy hrozí nebezpečí náhrady škody, a to cituji z uvedeného právního rozboru objednaného ZO ČSOP Klenice: „Pokud by se plocha Z56 změnila na plochu nezastavitelnou (konkrétně např. krajinná zeleň či plochy smíšené nezastavěného území), domníváme se, že by se vlastník pozemku mohl po městu domáhat náhrady na základě ustanovení § 102 stavebního zákona v kombinaci s čl. 11 Listiny“. Uplatňování takového nároku vůči městu jednoznačně potvrdil na zastupitelstvu města osobně přítomný pan Řezáč, který v uvedené lokalitě vlastní poměrně významnou plochu pozemků. Z tohoto důvodu se rada města snaží postupovat v uvedené záležitosti velmi uváženě a přesto co nejrychleji a rozhodně nepostupuje v rozporu se zájmy občanů Kosmonos. Přínosem pro občany Kosmonos může být naše vzájemná spolupráce a nikoliv zcela zbytečná a nepodložená konfrontace. Po posledních jednáních zastupitelstva města jsme se domníval, že právě taková otevřená spolupráce občanské iniciativy a vedení města probíhá a záznamy ze zasedání jsou toho jasným důkazem. Pojďme v ní prosím pokračovat, buďme i nadále příkladem i pro další obce a postupujme v zájmu všech občanů Kosmonos, tedy i těch, kteří trpí dopravní zátěží dlouhodobě.
JUDr. Ladislav Řípa
10.12.2019
|
Pondělí, 25 Listopad 2019 09:19
Miroslav Štěpánek
Z médií jsem se dozvěděl, že nelze územní plán jen tak měnit a výstavbu rázem znemožnit. Tato vyjádření znějí jako by bylo něco schváleno a někomu způsobena městem nějaká škoda.
Jsou to jen manipulativní výroky, které mají ošálit a znejistit nespokojené občany, ale i zastupitele, kteří nakonec budou o věci rozhodovat.
Kdyby město mělo odškodňovat všechna nesplněná přání, tak by asi nedělalo nic jiného.
V současném platném územním plánu Kosmonos je plocha mezi areálem D+D a silnicí do Horních Stakor označena jako rezerva pro lehkou výrobu. To znamená, že dokud zastupitelstvo neschválí změnu na plochu využitelnou pro lehkou výrobu, jsou všechny záměry a přípravy jen něčí přání, nic více.
O tom, jak bude vypadat nový územní plán, se stále jen diskutuje nad jeho návrhem. Využití všech ploch se musí posoudit z různých pohledů, samozřejmě i občanů Kosmonos. Zastupitelstvo schválilo jen pořízení a zadání nového územního plánu. O tom, jestli budou rezervní plochy převedeny na plochy k využití pro výstavbu, bude zastupitelstvo teprve rozhodovat. Je to jeho výsostné právo a mělo by brát na zřetel všechny dopady, které to způsobí občanům.
Stále se mluví jen o budování nových výrobních kapacit, ale ne o bytech pro dalších 1400 zaměstnanců, kteří v regionu již dávno nejsou k dispozici. Porostou jen další ubytovny pro dovážené zaměstnance a o to většina občanů nestojí. Se silnicemi je to podobné. Státní dopravní stavby na sjezdu z dálnice jsou stále v nedohlednu a celá silnice mezi Chudoplesy a Průmyslovou ulicí souběžně s dálnicí, která by odlehčila Kosmonosům je reálná jen do poloviny ke stakorské silnici. To celkové zatížení města moc nevyřeší.
Nové výrobní haly ale vyrostou jako houby po dešti a s každodenními následky se občané budou potýkat desítky let. Budování nových výrobních kapacit bez nezbytného souvisejícího sociálního a dopravního zázemí přinese prospěch jen někomu, ale většina občanů Kosmonos to určitě nebude.
Miroslav Štěpánek
Úterý, 19 Listopad 2019 17:53
David Odnoha
Jak si tuto větu z názvu tohoto příspěvku vysvětlit? Škodovka přeci nebojuje o přežití. Není v červených číslech. Jde jen a pouze o navýšení zisku, které samozřejmě souvisí s navýšením výrobních kapacit. Dlouhodobě by totiž Škoda Auto prodala více aut, než je v Boleslavi schopná vyrobit. Jen nemá kde. Potřebuje eliminovat skladové plochy. Překopat je na výrobní. Proto vznikají externí sklady v její bezprostřední blízkosti, proto existuje systém zvaný „pakotrans“, což jsou dopravci, kteří na několika malých autech za hodinu přivezou do skladů, resp. přímo do škodováckých výrobních linek to, co by přivezli na několika velkých autech za den. Proto škodovka nevyužívá opuštěných a nevyužívaných areálů (např. Tiba Josefův Důl, Papírny Bělá) – k výrobním pásům je to prostě daleko.
Když se vyrábí se zásobami "na kolech", je ideální vzdálenost takového skladu půl metru za plotem fabriky. Možná čtvrt. To umožní uvolnit skladové prostory výrobě - a minimální sklady samozřejmě zlepší hospodářský výsledek firmy. Škodovka pak dodavatelům, kteří jsou „motivováni“ k používání skladů (jako třeba právě těch umístěných v areálu D+D Park Kosmonosy) zaplatí až to, co si odebere do výroby a vlastně obratem namontuje na auta. Tento dodávkový systém také vysává z trhu malá nákladní auta a generuje potřebu dalších a dalších řidičů, což vede zákonitě k jejich stále klesající kvalitě (a tím i vyšší šance nehod na silnicích). Více skladů znamená samozřejmě také více skladníků a dalšího obslužného personálu – i tyto lidi si škodovka a její logistické prodloužené ruce s možností nabídky vyšších mezd stahují pod sebe – jejich zaměstnavatelé/dodavatelé je totiž těžko udrží. (A samozřejmě si vybírá i „top“ pracovníky z pracovních agentur.)
Navíc dopravní situace se na okolních silnicích každým dnem zhoršuje, za chvilku už by byli v ofsajdu (= v postavení mimo hru) hru i dodavatelé z Řepov a Plazů. I proto vzniká třetí pruh na D10 na spojnici mezi Olympia centrem a exitem Kosmonosy. Škodovka si řekla, tak bude. Poukaz na zvýšení bezpečnosti dopravy je sice pěkný, ale existují dopravně složitější úseky či nájezdy, než je tento. Proč se neřeší třeba strašlivé křížení v Bezděčíně?
Ano, všichni chtějí nějak škodovce pomoci. Pan Dědek, město Mladá Boleslav, město Kosmonosy, všichni. Ale všichni za to něco očekávají. Dohody se škodovkou, které zaručují našemu průmyslově těžce zkoušenému regionu investice v řádu stovek milionů korun, jsou jen takovým malým odpustkem a zároveň i předplatným na další spolupráci. Prostě, vše by se mělo podřídit hybateli naší ekonomiky. A když se podíváte kolem, pracují na tom všichni. A chce pomoci i pan Dědek. Ještě více, než pomáhá se svými halami v Kosmonosích a Brodcích dnes.
Je pak opravdu těžké pochopit, že se najdou lidé, kteří už toho mají dost? Lidé, kteří prioritně nechtějí škodovce házet klacky pod nohy, ale hledají rovnováhu, kompromis, princip win-win? Tito občané nechtějí lidem, jako je v našem aktuálním případě pan Dědek, ulehčit tu "špinavou práci", kterou pro škodovku dělají na úkor obyvatel, kteří by v tomto regionu chtěli normálně a zdravě žít. Neplatí přeci, že když zrušíme pole, postavíme čtyři plechové krabice, přivezeme další stovky lidí z východních zemí, vygenerujeme další stovky náklaďáků za den, že budeme všichni spokojeni.
Naši předci, pochovaní na Novém hřbitově v Mladé Boleslavi, dnes obrazně řečeno úpí; jsou obklopeni ze všech stran továrními halami, nově též nádhernou lakovnou. Nedopusťme, abychom pod tlakem vyššího (nejen) škodováckého zisku úpěli i my, dosud živí.
David Odnoha
(autor si vyhrazuje své právo na výše uvedený subjektivní názor)
Čtvrtek, 14 Listopad 2019 10:59
Správce
Vážení, po návštěvě Komise pro územní plán a vyslechnutí nekvalitního zvukového záznamu jsem se po prohlédnutí souvisejících dokumentů rozhodl v klidu podstatné napsat a poslat vám.
Žádám také o zveřejnění prohlášení v příštím Kosmonoském zpravodaji. Veřejnost i většina z vás by měla mít možnost poslechnout si i druhou stranu.
Přeji krásný den.
Miroslav Štěpánek


Středa, 23 Říjen 2019 13:50
David Odnoha
Pak vězte, že bude-li tento záměr realizován, pak dojde v ulicích Boleslavská, Stakorská a Hradišťská k enormnímu navýšení kamionové přepravy. Důvodem bude nejen zpoplatněná dálnice, ale i severní vjezd do areálu ze Stakorské ulice. Jestliže dnes jsou tyto tři městské tepny (kam ještě mohou vjíždět kamiony) ve špičce ucpané zejména osobními auty, připravme se na to, že bude výrazně hůře. Mezi osobními auty se bude motat čím dál více kamionů. To nejen že přispěje k ještě většímu ucpání těchto ulic, ale i reálně znemožní připojení z hlavních vedlejších ulic, jakou jsou například Tesařská, Debřská, Bradlecká nebo Karla Veselého. V mnohem větší míře budou auta projíždět i Horními Stakorami! Hluk, prach a komplikace pro chodce a cyklisty nyní ani nezmiňuji.
Je toto opravdu veřejný zájem? Je třeba dramaticky snižovat životní komfort obyvatel kvůli dalšímu rozvoji průmyslu v tomto již tak průmyslově přehlceném regionu? Chcete-li dát vědět, že se vám takováto budoucnost nelíbí, ozvěte se.
Přijďte ve středu 30.10.2019 v 18 hodin říct našim zvoleným zastupitelům, že toto nechcete.
Celý článek...
Úterý, 15 Říjen 2019 15:56
David Odnoha
Dle informace místostarosty města (starosta je v dlouhodobé pracovní neschopnosti) město svážet odpad bez příspěvku občanů (rozumějme zdarma) nemůže. Zde vyjádření z dokumentované v zápisu ze zářijového jednání Zastupitelstva:
"Místostarosta informoval zastupitele o zjištěných poznatcích ve věci prověření možnosti úplného zrušení poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů za podmínky regulace počtu vydaných známek. Pokud není stanoven poplatek nelze regulovat svoz označením nádob."
To by mě zajímalo, jak to tedy udělali jinde. Česká Lípa, Nová Paka, Lovosice a další. Prostě zrušili vyhlášky o platbě za odvoz odpadu a podle seznamu občanů s trvalým pobytem v obci vydali patřičný počet samolepek na popelnice. Jednoduché. Jen u nás v Kosmonosích platí, že "pokud není stanoven poplatek nelze regulovat svoz označením nádob." (Podívejte se na mapu ze skrblík.cz, kde všude byl v květnu svoz zdarma).

Pokračování uvnitř článku.
Celý článek...
Čtvrtek, 08 Srpen 2019 14:01
David Odnoha
Zpoplatnit defakto všechny parkovací plochy v našem nevelkém městě a nevyřešit zároveň parkování pro občany města v jejich ulicích přinese velmi pravděpodobně jasný efekt: všichni se budou prvotně snažit najít místo k zaparkování v přilehlých ulicích a obytných zónách. A nelze se tomu divit, jsme tak naprogramovaní a když víme, že někde můžeme zaparkovat bez omezení (časového nebo finančního), snažíme se toho využít. Město tedy bude do pokladny dostávat z nových automatů nějaké drobné, ale lidi, kteří do města pravidelně dojíždí za prací, budou bloudit ulicemi a hledat volná místa před rodinnými domy a bytovkami. Jde tedy fakt jen o přivýdělek, jinak nevím, komu by tento záměr mohl pomoci.
Přitom by možná stačilo nabídnout alternativu. Nápad mám: udělejme z parkoviště před zahradnictvím pana Hypši plnohodnotné parkoviště, nastavme maximální dobu parkování na 24 hodin a nabídněme řidičům přijíždějícím do města toto parkoviště zdarma. Říkejme mu třeba záchytné. Vznikne tak alternativa pro ty, kteří sice do Kosmonos pravidelně jezdí, ale jsou ochotni zaparkovat na kraji města a do práce či kam dojít pěšky. Nebo třeba již brzy využít růžové sdílené kolo.
Zpoplatnění parkování (nejen nahoře u Hypši) bez protislužby pro občany považuji za krok špatným směrem. Ale věřím, že moudré hlavy to všechno dobře promyslely.
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

repro: Kosmonoský zpravodaj
Pondělí, 13 Květen 2019 16:31
David Odnoha
- Koupaliště bude letos zavřené (myšleno bazén)
- Těch pár set metrů budované cyklostezky bude hotovo v říjnu
- Zítra se bude rychlost měřit všude
- Nelegální ubytovny ve městě můžete hlásit v lékárně
Čtvrtek, 18 Duben 2019 06:00
Ljulin Christov
Celý článek...
Středa, 20 Únor 2019 16:32
Jan Cindr
Otevřený dopis spoluobyvatelům a kapitánům města Mladé Boleslavi (cca 10 minut)
Vážení spoluobyvatelé Mladé Boleslavi, vážený pane primátore, vážená paní náměstkyně a páni náměstci, vážení členové představenstva Škoda a.s., vážení zastupitelé,
se zájmem jsem si přečetl informaci o vyhlášení programu na rozvoj regionu Nové Boleslavsko i o stamilionových závazcích, které přislíbili hlavní partneři v nejbližších letech uvolnit. Pokud tento projekt nemá sloužit jen jako sbírka námětů na atrakce, s nimiž bude možné se pochlubit v předvolební brožuře, a má přinést skutečné zlepšení kvality života v regionu, prosím, abyste můj dopis dočetli až dokonce. Ani miliarda eur totiž nedokáže naše město a region oživit a učinit žití v něm příjemnější a dlouhodobě udržitelnější. Peníze nestačí! K udržitelnému rozvoji a příjemnému životu potřebuje naše město zajistit minimálně tři následující věci:
Celý článek...
Pondělí, 12 Listopad 2018 11:13
ing. Karel Blecha, zastupitel
Je dobré, že D. Odnoha se zúčastnil celého jednání ustavujícího zastupitelstva a encyklopedicky ho popsal. Mrzí mne, že v komentářích nezaznívá nic, co by stálo za zamyšlení. Pokud se chceme podívat na to co obyvatele čeká příští 4 roky, je nutno se odrazit alespoň trochu od výsledku voleb. Nikdo bohužel neudělal po volbách, které skončily 6. 10. 2018 nějakou analýzu, predikci, atd.
Do zrcadlového zámku přišlo z veřejnosti celkem 13 osob – spočítal jsem je. Se znalostí komunálně-politického prostředí v Kosmonosích by se zjednodušeně dalo říci, že jedenáctka povýšila na čtrnáctku a není co řešit. Hlavní podíl na tomto výsledku má zdecimovaná ČSSD. Tak jako v Ml. Boleslavi spadla ze 7 mandátů na 3, tak v Kosmonosích spadla ze 4 mandátů na 2. A při neúčasti kandidátky KSČM byl výsledek vcelku jasný, tj. všechny tři subjekty původní jedenáctky nabraly po jednom mandátu - Dr. Masarčík 6, ANO 4, ODS + TOP 4. Novinkou hned po volbách byla skutečnost, že Dr. Masarčík odstranil z uvolněné funkce místostarostu M. Macouna a z kandidátky ODS+TOP 09 odstoupila MUDr. Jana Studničná a místo ní nastoupil Ing. Josef Zedník. Vlastní jednání ustavujícího zastupitelstva byla taková šablonka pro děti z mateřské školy, podle které starosta přečetl jednotlivé body a šli jsme v 18:40 domů. Oproti jednání před 4 roky, 6. 11. 2014 – viz. zápis a usnesení na webu města, se to nedá srovnávat. To snad ještě byla trochu komunální politika.
Jakých skutečností je nutno si všimnout a tudíž i předjímat budoucnost: - ČSSD změnila svůj postoj. V Ml. Boleslavi se již v neděli večer po volbách všichni objali a vytvořili 29 člennou koalici a R. Povšík je náměstkem primátora. Celkem jsou v Ml. Boleslavi na radnici již čtyři náměstci (to strany před volbami neříkaly). V Kosmonosích došlo k něčemu obdobnému, až na malé výjimky (Mgr. Pekařová) hlasovala dvojice v čele s Doc.Horákem společně se čtrnáctkou a Doc.Horák dostal vedení Finančního výboru. - další skutečností, kterou bude muset čtrnáctka řešit, je umístění bývalého místostarosty M. Macouna do struktur organizací města, či městského úřadu. Uvidíme, jestli to bude s.r.o., které se v minulém roce snažila jedenáctka na třech zastupitelstvech založit a stejně nezaložila. Či zda to bude v jiné struktuře města. - je vidět, že čtrnáctka chce řešit kulturu města. Dr. E. Masarčíka už přestalo bavit udržovat při životě Muzejní spolek či Osvětovou besedu. Proto na závěr ustavujícího zasedání zastupitelstva prohlásil, že Rada města Kosmonosy ustanoví kulturní komisi. Bylo to poněkud chaotické, protože 20 min. předtím jsme schválili zřízení Výboru zastupitelstva pro školství, kulturu a sport pod taktovkou ředitele ZŠ Milana Petráše. - a nakonec to hlavní: Dr. E. Masarčík nastupuje do neuvolněné funkce místostarosty města. Seznámen s problematikou města určitě je …. jistě nám na příštím zastupitelstvu řekne, jak věc uchopí, jaká bude struktura jeho práce, aby věci šly dopředu. Nepředjímejme. A přejme všem vedoucím činitelům hodně úspěchů.
A pro větší komplexní informovanost uveřejňuji tabulku výše odměn za jejich práci, která nabývá účinnosti od 1. 1. 2019. Je to cca o 7% výše, než bylo doposud. A jestliže má neuvolněný místostarosta pro město Kosmonosy nárok na odměnu 32.541,-Kč, tak ji jakkoli nebudu zpochybňovat a jako první pro ni na zastupitelstvu zvednu ruku. A doufejme, že u toho nebudou scénky typu, že se odměny zříká na oltář města či čehokoli dalšího. Protože poté by mohlo za čas přijít zdůvodnění, že on to vlastně dělá pro město zadarmo, tak co by po něm ještě občané chtěli.

Ing. Karel Blecha zastupitel města Kosmonosy
|
|