Radní a zastupitel ing. Müller navrhl projednat záměr vypracování urbanistické a technické studie na vybudování cyklostezky podél silnice Debřská, a to od konce Kosmonos směrem na Debř, k odbočce na Mladou Boleslav. „Jedná se o velice nebezpečný úsek komunikace jak pro cyklisty, tak pro pěší. Tato část komunikace je používána občany Kosmonos pro spojení s Mladou Boleslaví a z důvodu obav o bezpečnost je pravidelně vyšlapávána cesta přes pole směrem od Kosmonos k obchodnímu centru OBI a Interspar. Tato cesta bude také navazovat na cestu budovanou od obce Bradlec,“ uvedl předkladatel ve svém návrhu, který byl diskutován na prosincovém jednání Zastupitelstva. „V podstatě by se jednalo o prodloužení chodníku z Debřské na levé straně,“ uvedl na jednání ing. Müller s tím, že na druhé straně by byl problém s majiteli pozemků.
Zastupitel RNDr. Petříček podal protinávrh, či spíše rozšíření, a sice vypracování ideové studie (nikoliv tedy urbanistické a technické) sítě cyklotras a cyklostezek v katastru Kosmonos a H.Stakor, v návaznosti na koncepci města Mladá Boleslav. „Ideová studie je věc, kterou bychom si mohli udělat sami, zadarmo,“ uvedl ve své řeči Petříček, „všichni chodíme a jezdíme na kole po městě a situaci tak známe lépe, než nějaký projektant. Doporučuji tedy začít tímto krokem a jít na další trasy. Podobně nebezpečná situace je také do Horních Stakor, kde už byly dvě kolize,“ dodal.
Na to reagoval ing. Müller: „Posunul bych se za ideovou přípravu, stojím si za vytvořením urbanistické studie, která je již o stupeň dál. Nezáleží na tom, jestli to budeme nazývat cyklostezkou nebo prodloužením chodníku, zejména jde o to vytvořit tam jakoukoli komunikaci pro cyklisty, případně pro pěší.“ Na to navrhl zastupitel doc. Horák vytvořit studii proveditelnosti s nějakým závazným termínem, tzn. prověřit dostupnost pozemků, a je-li záměr celkově uskutečnitelný.
Diskuze proběhla i nad pojmenování zamýšlené komunikace. Na Müllerova slova, že to nemusí být nutně cyklostezka, opáčil Petříček slovy, že se jedná o terminus technicus, a že cyklostezka jako taková má i své normy.
Se svým návrhem poté přišla místostarostka Mgr. Pekařová: „ Zařaďme do bodu jedna ideovou přípravu a pak do bodu dva rovnou žádost o vypracování urbanistické a technické studie pro stezky pro cyklisty a pěší podél silnice. Je potřeba se napojit na cestu od Bradlece a Mladé Boleslavi, ale proč zároveň také neschválit vypracování ideové koncepce, jak navrhoval pan Petříček.“
Doc. Horák doplnil potřebu řádného termínování a slovo si vzal starosta M.Vaněk: „Bradlec už má stavební povolení, což je základní věc proto, aby se se s námi fond dopravní infrastruktury bavil, takže času máme minimálně rok, už jen proto, že termín podání žádosti na cyklostezky je 4. ledna 2013. Proto bych zůstal u obecného návrhu, jestli tedy vůbec cyklostezky chceme. Jestliže ano, schvalme záměr na vybodování cyklostezek s tím, že do konce ledna se předloží první nástin. Vstoupil jsem do jednání s inženýrem Vasickým ze škodovky, protože samozřejmě nechceme přicházet s materiálem, kde si budeme vymýšlet cyklostezky, a pak budeme jako pan primátor boleslavský, který poslouchá, jak vymýšlí cyklostezky odnikud nikam. V této chvíli chceme spolupracovat s Boleslaví, abychom se napojili na jejich cyklostezky, abychom se napojili na cyklostezky, které „potřebuje“ Škoda Auto a samozřejmě chceme tyto kroky konzultovat se starostkou Bradlece. Takže to nebude o zatížení správního odboru, je to na tom, abych na tom já s panem inženýrem Vasickým pracoval a na konci ledna přinesl první nástin, kde vůbec bychom navrhovali cyklostezky vytvořit,“ uvedl starosta a navrhl usnesení: „Navrhuji tedy usnesení „ZM schvaluje záměr budování cyklostezek v Kosmonosích.“ S tímto návrhem vyslovili mnozí zastupitelé nesouhlas.
Jasně jej vyjádřil ing. Müller: „Jasně popisuju jednu komunikaci, která je jasná a logická, pár set metrů kolem komunikace, na to nepotřebuju Vasického ani Boleslav, je to o Kosmonosích, je to výpadovka na Debř, takže se nebudu vázat na to, co mi řekne Boleslav nebo Škodovka. Nechal bych to hlasovat, jen bych změnil termín cyklostezka na termín kombinovaná stezka pro pěší a cyklisty."
Mgr.Pekařová pak připravila návrh usnesení, které kombinovalo obě diskutovaná témata – ideová studie i přímo ona stezka v Debřské. Dlouho se pak ještě diskutovalo pojmenování této zamýšlené komunikace. „Z principu jde o to dostat lidi z té komunikace, název vyplyne z té studie,“ doplnil Müller. Radní Ing.Kadlecová pak navrhla, aby ing. Petříček svůj návrh na přípravu ideové studie stáhl a připravil jako nový bod na lednové zastupitelstvo, s čímž Petříček souhlasil.
Finální návrh usnesení, který připravil starosta Miroslav Vaněk, byl po téměř dvacetiminutové diskuzi schválen jednomyslně a zní takto: Zastupitelstvo města Kosmonosy projednalo předložený návrh a schvaluje záměr vybudování komunikace pro pěší a cyklisty směrem na Debř.
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
Teď po této komunikaci opravdu mnoho cyklistů nejezdí, protože je to krajně nebezpečné /i pro dospělé kolisty, natožpak pro děti...). Mnoho cyklistů teď volí trasu dolů na boleslavské severní město buď přes prasečák, nebo Šmeralovou ulicí dolů přes zarostlou louku. Pokud bych si mohla vybrat mezi kluzkým bahnem na těchto dvou trasách a pěknou cyklostezkou, tak je to asi jasné....
Ty zmiňované trasy jsou dnes používány proto, že jsou nejlepší volbou poměru sjízdnost/délka/bezpečnost. Vždyť kolik z nich dnes jezdí až do Podzámecké? Tu pěknou (a hlavně pěkně drahou!) cyklostezku by si vybral 1 z 10, ostatní pojedou jako o závod, po staru.
Užitná hodnota může být i zdraví,nemyslíš?
No nebudu to dál rozebírat,pokud jsi Mozart, tak mi odpověz.
A greenáči,cyklisté nejsou pumpičkáři, a jsou upocení a smrdí, jen pokud se neosprchují,stejně jako my ostatní ,než jdeme ze zaměstnání.
To od Tebe nebylo hezké,takhle mluvit o svých spoluobčanech,každý někdy smrdíme, a nejen potem.
Kdysi jsem tuto trasu jezdil na kole,vím co někteří řidiči dovedou.Střihnou to vedle Vás,jen aby nemuseli dát přednost protijedoucímu vozidlu.
Není potřeba dělat dlouhé rozbory.
Já jsem přesvědčený,že tato část komunikace je pro CHODCE a cyklisty nebezpečná.
Proto budu hájit její vybudování.
Kdyby byl z Vaší strany zájem,spojte se se mnou na telefon 603830235, a projdeme si trasu pěšky.
Nadpis článku:
Téma: Cyklostezka směrem na Debř
a dále:
"V podstatě by se jednalo o prodloužení chodníku z Debřské na levé straně,“
…na druhé straně (rozuměj podél Šmoulova) by byl problém s majiteli pozemků
"…jde o to vytvořit tam jakoukoli komunikaci pro cyklisty, případně pro pěší."
návrh usnesení: "ZM schvaluje záměr budování cyklostezek v Kosmonosích.“
finální návrh usnesení: "ZM projednalo předložený návrh a schvaluje záměr vybudování komunikace pro pěší a cyklisty směrem na Debř."
A já že provokuju?
Nerozporoval jsem chodník, ale cyklostezku. Nikdo mi nevymluví, že jsou to jen utopené peníze. Resp. peníze darované nějaké stavební firmě. A pravidelná renta při údržbě a opravách (ani v jednom nic proti F. Kloučkovi!!!).
Nerozumím tomu, proč bych v době střídání směn ve škodovce měl chodit od Havlíčků (Borkovců) dolů ke křižovatce a zase zpátky. Abych z toho zjistil, že na směnu a ze směny jezdí lidi do a z fabriky nejkratší (a tedy jinou) trasou? Nebo že tudy jezdí lidi s nákupem ze špáru? Nebo si mám všímat těch kolon (služebních?) aut, co míří po radoučské spojce z a zase zpátky na Bradlec? Ale ty asi nejezdí přes Kosmonosy, že?
Měl bych z toho tedy vyvodit, že tu cyklostezku potřebujeme, protože je tam od 13 do 15 (16?) trochu silnější provoz? V tom případě - velmi efektivní!
Taky bych mohl vás čtenáře/diskutéry někam poslat. Třeba do MB, do ulic U Stadionu, Jana Palacha, 17. listopadu nebo na třídu V. Klementa. Všude tam je zbudovaná "kombi" stezka, označená příslušnou svislou dopravní značkou - takovou tou kulatou, modrou, s bílým bicyklem (a s tím pedofilem v klobouku) . Je to značka příkazová, stejně jako ty s šipkama, s vločkama velkýma jak auto či s převrženou miskou nevařených špaget. A kolik těch pumpičkářů toho příkazu uposlechne? Kolik z nich nejede od 11. brány k Fóru (nebo naopak) po stezce, ale po silnici se plete mezi auty? (Když už jsem v té ráži, tak ještě z jiného soudku, tedy vlastně OT, "off topic": kolik z nich cestou od Pentagonu na poštu naproti Bondy sesedne z kola tam, kde je stezka přerušena, aby ten bicykl převedli přes přechod pro chodce?) Budeme jim zametat cestičku a oni stejně pojedou po svém - mají totiž vlastní hlavu, leckdy dokonce chráněnou přilbou.
Zpátky do Kosmonos: pokud byl schválen záměr pro vybudování kombi komunikace, musí ta komunikace také splňovat ty normy, co je přeci zmiňoval už pan Petříček. Takže budeme plánovat, budeme zaměřovat (odtud ten záměr?) , budeme projektovat… Ale budeme taky počítat? Umí někdo říct, kolik těch cyklistů na té stezce bude jezdit? A bude je tam z těch okolních tras s kluzkým bahnem taky někdo nahánět? Bude potom někdo evidovat, kolik z nich si to frčelo z kopce dolů po silnici, místo riskantní jízdy po stezce plné chodců, kteří si už nemuseli cestu zkracovat blátem přes pole? Zatím tu jen Mozart tvrdí, že jich je tam daleko víc, než si myslím. Tak se ptám znovu: kolik se jich tam tedy vyskytuje?
V územním rozhodnutí MěÚ Kosmonosy č.j. st.1063/2012 - 4-328-A k cyklostezce z Bradlce je mimo jiné tento text:
Stavba bude obsahovat:
Cyklostezku v celkové délce 327m, která povede v souběhu se silnicí II/610 v k.ú. Bradlec. Cyklostezka bude 2 m široká, pouze v místě vyústění na ulici Sportovní bude mít šíři 3m. Vozovka cyklostezky bude ze zámkové dlažby.
…
Navrhované řešení dvojpruhové obousměrné účelové komunikace předpokládá, že bude sloužit pro provoz chodců i cyklistů. Komunikace se zatřiďuje do třídy D3. Kapacitně je tato komunikace zatříděna po dohodě s obcí Bradlec do komunikace s intenzitou dopravy ≤ 50 cyklistů/hod a 100 chodců/hod s návrhovou šířkou 2 m a návrhovou rychlostí 20 km/hod.
Kolik je to tak může stát? A kolik bude stát nás obdobná účelová komunikace (podle těch norem) v délce ±510 m, vedená ale navíc složitějším terénem?
Ještě jedno zamyšlení: pokud přeci jen město tu stezku bude opravdu budovat a pokud bude opravdu problém s majiteli pozemků "na druhé straně", budeme mít na Radouči sice 3 jistě krásné stezky/chodníky**, ani jeden z nich ale nebude spojen s některou jinou přímo, bez nutnosti přejít silnici! Vskutku elegantní řešení!
Chci-li znát užitnou hodnotu, mám se tam vypravit. Proč? Mám snad zjistit, že je tam silný provoz? Pak je to právě ten důvod, udělat něco s tou silnicí! Jak jsem psal minule, aby byla třeba víc BESIP. Motorových vozidel tam přes den jezdí mým skromným odhadem 60 do hodiny, převezou dohromady takových 100-150 osob a jiných domácích mazlíčků. Tolik pumpičkářů tam neprojede za měsíc ani v létě! Ještě tak možná, kdyby se na Radouči jelo nějaké to mistrovství v cyklokrosu, to by pak ten roční průměr mohl o něco povyskočit…
** - to zámkovkou dlážděné dvoubarevné těleso podél radoučské spojky je pouhý chodník, který se do těch norem asi nevešel…
S greenáčem zásadně nesouhlasím. Je vidět, že on situaci v tom úseku buďto nezná (nebo snad jen jako hodně občas projíždějící řidič), nebo tady jenom provokuje. A protože si myslím že to druhé je pravděpodobnější, tak já se s ním přít nebudu. Těch cyklistů a i chodců se tam ale vyskytuje daleko víc, než si on myslí. A současná situace tam neohrožuje jenom je, ale zrovna i třeba takové „občasníky“, jako je zřejmě on.
Takže, pane Klouček - i Mozart „schvaluje záměr vybudování komunikace pro pěší a cyklisty směrem na Debř“, představte si.
Existuje statistika, kolik cyklistů vyjede Debřskou ulicí z Kosmonos směrem na Radouč? 3-4 měsíce v roce to bude asi tak 5 denně - když teda bude náhodou svítit sluníčko...**
A zbytek roku? Bude jich třicet? Třicet pět? Možná i třicet šest. Není to ale luxus? Není to až marnotratnost?
Že na to jsou dotace? Takže to jako bude zadarmo? Že se ty peníze jako zjeví? Odkudpak se asi berou? Že by od nás všech? Pokud to jde z peněz nás všech, pak nevím, proč se měl takový ranec sypat do téměř nicotné skupiny uživatelů!
Na druhou stranu - kolik tam projede aut? Autobusů? Kolik tam projde chodců? Zná z těch kompetentně nekompetentích zástupců lidu, jaký je poměr individuální, veřejné, pěší a cyklodopravy?
Místo aby se ty miliony vrážely do stezky pro cyklisty, mohlo by se něco udělat s tou silnicí, třeba by to tam pak bylo víc BESIP... Ale to je jedno: když se zlepší cokoliv jiného kdekoliv jinde, bude to mít zaručeně daleko větší přínos, bzw. užitek. Protože jaký přínos má cyklostezka? Pranic úplně žádný! (K tomu všemu jsou ti pumpičkáři upocení a navíc smrdí...)
** - na rohu Debřské a Lípy je dům (č.p. 1), za nímž jsou zelená vrátka a v nich téměř denně a téměř celý den sedí "ten" pán na vozíku. Dejte mu do ruky blok a tužku, ať ty cyklisty spočítá! K dobru bude mít i celé sídliště, co bude jezdit na poštu...
PS: nebo ještě lépe: dejte ty peníze třeba na školku!
Všichni si chtějí přihřát polívčičku.Nevadí jim,že v místě navržené cyklostezky může dojít k nehodě,zranění či úmrtí,hlavně, že budou v zápise z MZ.
Což si diskutéři nevšimli,že cyklostezka nemůže vést jinudy než navrhl Ing.Muller?
No a cyklostezka na H.Stakory?Stakoráci,nespěte, ať už automobilisté,chodci nebo cyklisté.Automobilisté mohou KAŽDÝ den někoho srazit na komunikaci ze Stakor do Kosmonos, a cyklisté a chodci by se toho měli opravdu,ale opravdu hodně bát.
No a cýklostezky jsou dotace...Tak se hádejte tak dlouho,až si to zaplatíme sami.