AKTUALITY - REPORTÁŽE - POZVÁNKY
NÁZORY - KOMENTÁŘE - DISKUZE

Email info@nasekosmonosy.cz
Telefon 725 244 482
Facebook Naše Kosmonosy Naše Kosmonosy
 

Naše Kosmonosy

  • Zvětšit písmo
  • Původní velikost písma
  • Zmenšit písmo
Home Z dění ve městě Komplexní řešení bezpečnosti silničního provozu ve městě, a nejen to…

Komplexní řešení bezpečnosti silničního provozu ve městě, a nejen to…

Email Tisk PDF

Na základě impulzu stavební komise rady města oslovil tajemník MÚ Mgr. Miloš Podlipný zastupitele, aby poslali případné další návrhy, které by bylo možné zakomponovat do materiálu, který by zahrnoval problematiku bezpečnosti silničního provozu v celém městě. Stavební komise se soustředila zejména na řešení situace v ulicích Debřská, Příčná a v lokalitě Pod Koupalištěm.

Vypracoval jsem přehled toho, co vidím v okolí svého bydliště a v místech, kde se nejvíce pohybuji. Volně na základě tohoto přehledu předkládám váženým čtenářům své návrhy a prosím o další diskuzi nejen nad nimi. Pozor! Je nutné si uvědomit, že ne vše může řešit Město. Komunikace jsou zde také krajské, a zde nezbývá, než intenzivně apelovat na kraj jako majitele komunikací, aby třeba zasypal díry či jasněji komunikaci označil svislým značením.

Začnu "maličkostí", a to z pohledu řidiče: přijíždím-li od Mnichova Hradiště, tedy podél zahradnictví Hypša, a napojuji se na Bradleckou ulici (proti vstupu do ubytovny), chybí zde (asi) značka. Za sebe tvrdím, že jedu zprava a mám přednost, nikdy jsem ji tady ale nedostal. Maximálně to skončí jakýmsi nejasným výrazem řidiče přijíždějícího zleva od Hradišťské, když stojím a radši mu dávám přednost. Návrh řešení: značka Dej přednost v jízdě umístěná na přípoji u Hypši.

Kritická je zatáčka u bývalé márnice, nyní snad skladišti rakví. Sice je zatáčka označená značkou s vykřičníkem a i rychlost je zde omezená na 40 km/h (ale jen ze strany od nemocnice), auta tady ale zejména od Bradlece přejíždí středovou čáru a potkat zde v protisměru kamion z nedaleké úpravny vody nebo autobus je často velmi nepříjemné. Aktuálně je k pomilování také stav vozovky v místech, kde se vždy hromadí voda. Návrh řešení: Nešlo by vyřešit zrcadlem a upozorněním (výstražnou značkou) i z druhé strany? A kdy už konečně bude finálně vyřešen odtok vody z vozovky?

Komunikace v Canabě. Ano, vím, že stále není vyřešen problém s vlastnictvím komunikací, ale je zde třeba nastavit jednosměrnou komunikaci tak, jak již bylo před mnoha a mnoha lety – v roce 2005 (!) diskutováno i s PČR Návrh řešení: Jednosměrný provoz v Jizerské ulici dle doporučení PČR a po vyřešení majetkoprávních vztahů značka Obytná zóna na vjezdu a výjezdu do lokality.

Měření rychlosti vozidel. Příjezd do města od Bradlece v Bradlecké ulici: auta, která přijíždějí z tohoto směru, začínají mírně brzdit až u autobusové zastávky Bradlecká, kde je horizont. Jinak zde nedodržují padesátku ani omylem. Návrh řešení: značka omezující rychlost (stačilo by na 40 km/h) a občasné měření rychlosti, což se rychle rozkřikne... a pak se zde chodí hodně běhat, a bez chodníku zde hrozí nebezpečí zranění.

Určitě by to chtělo konečně vyřešit parkování a ranní špičku za zámkem, zejména v čase, kdy rodiče přiváží děti do školy. Dlouhodobý problém, přitom návrhů řešení již byl spousta (osobně preferuji jednosměrný vjezd od statku a pak výjezd od zámku s přikázaným směrem jízdy vpravo. Co se vystupování dětí týče, pak "systém" vystoupit u vrat, zavřít a odjet považuji za nejefektivnější.
Na závěr této „dopravně-bezpečnostní části“ připomínka přechodu pro chodce u Transcentra. Zde za tmy brzy stane něco moc ošklivého, co učiní nešťastným oběť i původce… někteří byli nedávno svědkem jízdy taxikáře, který brzdil centimetry před maminou s kočárkem na přechodu… Návrh řešení: Osvětlení nebo stejná výstraha jako u přechodu poblíž Šmaku

Bezpečnost se ale musí řešit také pro chodce – a zde upozorňuji na potřebu doplnění osvětlení:

Ještě za mého působení v radě města jsme diskutovali možnost přidat jeden sloup veřejného osvětlení do Bradlecké ulice, do prostoru mezi autobusovou zastávkou Bradlecká a vjezdem do ulice Jizerská v Canabě (u domu č.912).


A ještě jednou osvětlení: stezky pro pěší a pro cyklisty ze sídliště Pod Koupalištěm k Canabě a od statku dolů „na Písky“ by bylo dobré aspoň trochu osvětlit. Vzhledem k tomu, kdo všechno se po městě pohybuje, je hromada lidí, kteří by zde za tmy nešli ani za mák. Natož aby tam poslali své děti.

Podělte se s ostatními o své návrhy, názory, náměty. Věřte, že si to (nejen) na radnici přečtou…

Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Přidejte svůj komentář

Very HappySmileWinkSadSurprisedShockedConfusedCoolLaughingMadRazzEmbarrassedCrying or Very SadEvil or Very MadTwisted EvilRolling EyesExclamationQuestionIdeaArrowNeutralMr. GreenGeekUber Geek
Vaše jméno:
Komentář (zde můžete používat HTML tagy):
  Ověřovací kód. Pouze písmena bez mezer.
Ověřovací kód:
L Horák napsal(a) v Čtvrtek, 07 Březen 2013 08:46
Z hlediska bezpečnosti chodců by zasloužila řešení Boleslavská- přechody u Transcentra a u "Lípy"- snad zpomalovací semafory- jako třeba Ralsko- Hvězdov. Možná nejnebezpečnější je ale Podzámecká od parku dolů- tady se standardně chodí i s kočárky prostředkem ulice .( Podívámeli se na stav chodníků jinak to nejde ) Závodní drahou je i Tesařská ,Okružní, Tyršova . V té poslední je naštěstí tolik děr , že věci znalí zpomalují. Formláně budou problémy i u ulic které jsou majetkem města. (Nekonečný příběh úřadování policie ČR, magistrát v Boleslavi .) Možné řešení ,neberte to prosím vážně: Neopravujme ulice, po oranici se musí jezdit pomalu . Jinak zřejmě komplexní návrh a z hlediska financi snad ty zpomalovací semafory a měření rychlosti a tzv ležící policajti- je to nejlevnější a dají se na zimu odstranit.
František Klouček napsal(a) v Pátek, 15 Březen 2013 09:05
Pane docente,tak dlouho jsme řešili přechody, až z toho bude mít někdo následky pro zbytek života.(Nehoda na přechodu u Transcentra)
Myslím,že k osvětlení přechodů ,by policie,na kterou svádíte vinu ,neměla žádných námiek.
No a Podzámecká by šla vyřešit značkou D49a-Obytná zóna.
A nakonec.Za stav komunikací si můžeme všichni.Nikdy,ani odborníci neprotestovali(ani dnes neprotestují)proti kvalitě prací při výstavbě komunikací(i dálnic samozřejmě).
 
 
 

TOPlist

Archív



Tato webová stránka používá cookies. Používáním této stránky souhlasíte s jejich využitím. Chcete-li zjistit více informací o cookies a jak s nimi pracovat, použijte tento odkaz.

Používáním této stránky souhlasíte s využitím cookies pro zajištění funkce nástroje Google AdSense.