V březnu tohoto roku proběhlo jednání vedení města Kosmonosy ohledně možnosti znemožnit kamionům průjezd městem. Nerad bych se pletl, ale nezachytil jsem v žádném místním informačním kanálu informaci o výsledcích tohoto jednání. Jediným úspěchem tak v této věci zůstává počin první rady města v tomto období, která tento bod navrhla znovu otevřít a přišla s návrhem na znepřístupnění ulice Debřské pro vozidla nad 7,5 tuny. Celou záležitost pak úspěšně dotáhla do konce starostka města Z.Procházková a vedoucí správního odboru M.Šimon. Už jsou to dva roky...
O pár řádků výše píši "znovu" otevřít. Vedení města v tomto období samozřejmě nebylo prvním, kdo se snažil zpříjemnit život obyvatel města a znepříjemnit jej kamionům. Minimálně v září 2009 vyvolala tehdejší Rada města Kosmonosy jednání na základě podnětů občanů - cílem bylo uzavření ulice Boleslavské pro nákladní vozidla, která je ve vlastnictví města.
"Podnět na omezení průjezdu nákladních vozidel městem vzešel od zastupitelů města i od občanů města. Z jednání městské rady (RM) dne 15. 9. 2009, kterého se z pozvaných stran zúčastnil pouze zástupce SÚS Mnichovo Hradiště vyplynulo, že v pravomocí města je navrhnout pouze omezení dopravy na komunikaci ve vlastnictví města. Co se týká omezení průjezdu TNV (nákladní vozidla) po silnici II /610 (Debřská a Hradišťská), je Policie ČR výslovně proti. Proto byl firmou Jaznak zpracován návrh na omezení průjezdu vozidel nad 7,5 t ulicí Boleslavskou (zhruba za 50 000 Kč na dopravní značení). Policie ČR ale dne 11. 11. 2009 vydala nesouhlasné stanovisko," uvádí se v tehdejším vyjádření správního odboru.
Podívejte se na tehdejší nezkrácená vyjádření magistrátu Mladé Boleslavi a Policie ČR k záměru znemožnit průjezd kamionů Boleslavskou ulicí:
Stanovisko Magistrátu MB
Magistrát města MB, odbor dopravy a silničního hospodářství, posoudil Váš návrh "na omezení provozu vozidel, jejichž okamžitá hmotnost přesahuje 7,5 t, na pozemních komunikacích - silnici II. třídy č. 610 (ul. Hradišťská) a na silnici III. třídy č. 2769 (ul. Stakorská) v Kosmonosech" a sděluje následující. Váš návrh byl dne 2. prosince 2009 projednán s Policií ČR KŘP SK-DI Mladá Boleslav s tímto závěrem. Vzhledem k tomu, že neexistuje žádné nařízení, dle kterého musí nákladní automobily přednostně užívat komunikace vyšších tříd a nezatěžovat souběžné silnice nižších tříd, jsou tyto výše uvedené komunikace nezbytnou spojnicí pro běžnou dopravu v regionu a silnice II/610 je nezastupitelnou doprovodnou komunikací pro rychlostní silnici I/10 (s absencí jiné silnice I. třídy); není tedy možné odsouhlasit Vámi navrhované omezení dopravy. Z výše uvedených důvodů magistrát města Mladá Boleslav, jako dotčený úřad státní správy ve věcech provozu na pozemních komunikací, po projednání s Policií ČR KŘP SK-DI Mladá Boleslav, s předloženým návrhem nesouhlasí.
Stanovisko Policie ČR
Omezení průjezdu uvedených nákladních vozidel ulicí Boleslavskou, bude mít za následek přesunutí nákladní dopravy do ulice Debřská. V této ulici se nachází škola, je zde značný pohyb dětí a osobních vozidel, která děti přivážejí. Domníváme se, že hlavně z těchto důvodů není navržené řešení vhodné. K dopravním problémům dojde zcela určitě i na křižovatce u náměstí. V současné době jezdí většina nákladních vozidel po hlavní komunikaci. Po zákazu bude nebezpečné jak odbočení těchto vozidel vpravo (ze směru od Bakova n. J.), tak jejich najíždění ze směru od Debře. Pro nákladní vozidla bude nutné vyznačit objízdnou trasu po přeložce silnice I/38 na světelnou křižovatku u nového OD INTERSPAR, zde vpravo na Radoučskou spojku a dále po silnici II/610 do Kosmonos. Na okružní křižovatce, na křižovatce u náměstí v Kosmonosech a dalších místech to znamená umístit další dopravní značky. Tím se na některých místech stane dopravní značení již nepřehledné. Rozumíme důvodům vedoucím k návrhu na omezení průjezdu nákladních automobilů ulicí Boleslavská, je to snaha o zklidnění provozu a šetření místní komunikace. Současná trasa ulicí Boleslavskou je dle našeho názoru nejoptimálnější, nejkratší a nejbezpečnější. Z výše uvedených důvodů Policie ČR DI Mladá Boleslav s předloženým návrhem nesouhlasí.
Po volbách v roce 2010 tak nové vedení města začalo jednat o uzavření Debřské, když už bylo uzavření Boleslavské neprůchodné.
Pevně věřím, že současné vedení města bude v diskuzi o uzavření Boleslavské ulice úspěšnější; nicméně jakou šanci má se můžeme po přečtení nedávných výše uvedených vyjádření zainteresovaných orgánů celkem oprávněně obávat.
Na závěr ještě jedna věc: když chvilku pozorujete jména firem na kamionech, která jezdí zejména Boleslavskou a Hradišťskou, je to jen pár dopravců, kteří tvoří zde projíždí pravidelně. A jedna z těchto přepravních firem dokonce sídlí v našem městě. Možná nějaká jednání s tímto dopravcem probíhají, možná že ne. Ale o tom, že vzhledem ke své výhodné poloze (kdy sídlí blízko Průmyslové zóny a nájezdu na R10) pouze šetří náklady na mýtném, nemůže být pochyb.
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript